امینت

تلفن همراه

August 18, 2020
13:55 سه شنبه، 28ام مردادماه 1399
کد خبر: 115320

کانادا از انتشار ایمیل های مبادله شده با آمریکا درخصوص بازداشت مدیر هواوی خودداری کرد

ICTna.ir – وکلای دولت کانادا اعلام کردند از آنجایی که منگ وانژو، مدیر ارشد مالی هواوی به دنبال اسناد محرمانه تری در رابطه با بازداشتش در سال 2018 است، این کشور اطلاعاتی را در حد توان قانونی درباره دستگیری او منتشر کرده است. 
 
Meng Wanzhou.JPG
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوی اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، منگ 48 ساله در دسامبر سال 2018 در فرودگاه بین المللی ونکوور به درخواست ایالات متحده به اتهام گمراه کردن بانک HSBC درخصوص معاملات هواوی در ایران دستگیر شد.
 
او ابراز بی گناهی کرده و درحالیکه در خانه اش در ونکوور حبس است، پیگیر پرونده حقوقی بود برای مسترد نشدن به ایالات متحده است.
 
در اولین روز دادرسی این پرونده که انتظار می رود تا سه روز طول بکشد، وکیل منگ گفته است همانطور که یک دادستان کانادایی اعلام کرده، ایمیل های مختلفی بین مقامات کانادایی و آمریکایی در طول زمان دستگیری او تبادل شده است.
 
وکلای منگ برای تائید ادعای خود مبنی بر اینکه مقامات آمریکایی و کانادایی مرتکب سوءاستفاه از فرایندها از جمله به اشتراک گذاشتن اطلاعات شناسایی دستگاه های الکترونیکی او در هنگام بازجویی و قبل از دستگیری شده اند، خواستار انتشار اسناد و مدارک بیشتری شدند.
 
جان گیب کارسلی، وکیل این دادگاه گفته است: تیم او متعهد شده تا دادگاه را تا جایی که امکان دارد به صورت علنی و بدون اعطای امتیاز به هر یک از طرفین که نیاز باشد از آنها محافظت شود، برگزار کند.
 
در همین حال، وکلای منگ اینطور استدلال کرده اند که سوءاستفاده از روند دادرسی یک استثنا در دعوی قضایی است.
 
اسکات فنتون، یکی از وکلای منگ گفته است: ما ایمیل های مختلف زیادی حول و حوش این موضوع مشاهده کرده ایم. همه ما می توانیم به آسانی درمورد آنها اشتباه کرده باشیم. بنابراین دادرسی محرمانه مشخص خواهد کرد اینها چه هستند.
 
در همین حال، پلیس سلطنتی کانادا هرگونه سوءاستفاده رفتاری در هنگام دستگیری منگ را رد کرده است.
دادگاه پرونده منگ قرار است روز سه شنبه در یک جلسه محرمانه که احتمالا به چهارشنبه کشیده خواهد شد و او نیز در آن حضور نخواهد شد، ادامه یابد.
 
در برنامه ای که به طور مشترک توسط وکلا برای دادرسی و دفاع پیشنهاد شده است، آمده که براساس تصمیم های اتخاذ شده در مورد این موضوع تا دوم اکتبر بقیه جلسات دادرسی طبق فرایند پیش بینی شده بود، برگزار شود و در نهایت دادرسی در ماه آوریل 2021 به پایان برسد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.