اپلیکیشن

تلفن همراه

August 18, 2020
16:39 سه شنبه، 28ام مردادماه 1399
کد خبر: 115333

رشد انفجاری استفاده از اپلیکیشن‌های همراه در عصر کرونا

 
نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد در مدت ۶ ماهی که از شیوع ویروس کرونا می‌گذرد، استفاده از اپلیکیشن‌های تلفن همراه و به خصوص برنامه‌های تجاری رشد شدیدی داشته است.
 
به نقل از زد دی نت، تحقیقات مؤسسه اپ آنی نشان می‌دهد در شش ماهه اول سال ۲۰۲۰ استفاده از گوشی‌های هوشمند برای بازی، انجام امور مالی و اجرای طرح‌های مشترک به شدت افزایش یافته است.
 
در همین اساس کاربران تلفن همراه در سطح جهان در نیمه اول سال ۲۰۲۰ حدود ۱.۶ تریلیون ساعت را صرف استفاده از گوشی کردند و میزان استفاده از اپلیکیشن‌های تجاری طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲۰ درصد افزایش نشان می‌دهد. بودجه صرف شده برای استفاده از اپلیکیشن‌های تلفن همراه طی این مدت بیش از ۵۰ میلیارد دلار بوده که نسبت به نیمه اول سال ۲۰۱۹ حدود ۱۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.
 
از مجموع ۵ اپلیکیشن محبوب برای پیشبرد کسب و کارهای تجاری از طریق تلفن همراه ۳ اپلیکیشن برای برگزاری ویدئوکنفرانس مورد استفاده قرار می‌گیرند. ۵ اپلیکیشن یادشده عبارتند از زوم، مایکروسافت تیمز، گوگل میت، لینکداین و سیسکو وب اکس.
 
بیشترین رشد در زمینه استفاده از اپلیکیشن‌های تجاری مربوط به هند بوده و این کشور در نیمه اول سال ۲۰۲۰ نسبت به نیمه اول سال ۲۰۱۹ رشدی ۴۵۰ درصدی را در این حوزه شاهد بوده است. همچنین محجوب‌ترین اپلیکیشن‌های مالی شخصی همراه طی این مدت کش اپ، ونمو، زله و پی پال بوده‌اند.
 
یافته‌های اپ آنی حاکیست هر کاربر در ماه آوریل به طور متوسط ۴.۳ ساعت از وقت خود را صرف استفاده از گوشی کرده است. سفارش تبلیغات موبایلی در نیمه اول سال ۲۰۲۰ حدود ۷۰ درصد افزایش یافته و نتفلیکس، تیک تاک و اسنپ چت محبوب ترین برنامه‌های تفریحی مورد استفاده کاربران طی این مدت بوده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.