اپراتورها

تلفن همراه

August 19, 2020
9:01 چهارشنبه، 29ام مردادماه 1399
کد خبر: 115342

بازی موش و گربه آمریکا و هواوی ادامه دارد

China-US-Relations-770x285.jpg
 
ICTna.ir – ایالات متحده محدودیت های دیگری را بر علیه هواوی و هر کسی که حتی با آن در ارتباط است اعمال کرده است.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، علت اصلی این محدودیت ها، این است که هواوی سعی می کند تا برای محدودیت های فعلی، راه حل پیدا کند، به خصوص حالا که به راه حل های جایگزینی برای تامین تراشه های مورد نیاز برای تولید تلفن های خود رسیده است.
هفته گذشته هواوی فاش کرد که مشکلی در تامین و طراحی چیپست نخواهد داشت، بنابراین جای تعجب نیست که سعی کرده است به هر وسیله ممکن برای به دست آوردن اطلاعات بیشتری تلاش کند.
 
ویلبور راس ، وزیر تجارت آمریکا گفت: "هوآوی و همکاران خارجی آن تلاش های خود را برای به دست آوردن نیمه هادی های پیشرفته توسعه یافته یا تولید شده از نرم افزار و فن آوری آمریکا به منظور تحقق اهداف سیاسی حزب کمونیست چین گسترش داده اند."
هوآوی و شرکت های وابسته به آن از طریق اشخاص ثالث برای مهار فن آوری ایالات متحده به شیوه ای که تضعیف امنیت ملی ایالات متحده و منافع سیاست خارجی است تلاش میکنند.
 
او گفت: "از آنجا که دسترسی هواوی به فناوری های آمریکایی را محدود کرده ایم. این اقدام چند جانبه نشانگر تعهد مداوم ما در جلوگیری از توسعه توانایی هوآوی در انجام این کار است. "
 
 
به نظر می رسد بسیاری از معیارهای موردنظر برای محدودیت های بیشتر بر علیه هواوی در استفاده از واسطه ها برای دور زدن تحریم ها و همچنین اضافه کردن 38 شرکت دیگر با نام "هواوی" به لیست تحریمی هاست.
 
مهمتر از آن مجوز عمومی موقت آمریکا برای کمک به شرکت های آمریکایی در انطباق با تغییراتی که اکنون منقضی شده اند را نباید فراموش کرد، این بدان معنی است که مواردی مانند به روزرسانی های اندرویدی برای گوشی های هواوی متوقف می شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.