5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپراتورها

تلفن همراه

August 20, 2020
14:14 پنجشنبه، 30ام مردادماه 1399
کد خبر: 115404

“درمان از راه دور” در صدر فهرست اهداف 5G شیلی قرار دارد

Mobile-health-770x285.jpg
 
ICTna.ir – شیلی رسماً برنامه صدور پروانه 5G خود را استارت زد و از همان ابتدا مشخص کرد که اتصال بیمارستانها به فایوجی و درمان از راه دور در راس اهداف دولت از صدور پروانه نسل پنج تلفن همراه قرار دارد.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، به گفته تنظیم کننده Subtel ، رئیس جمهور سباستین پیانرا روز دوشنبه روند صدور پروانه مجوز فرکانس را با رای گیری معمول پیرامون مزایایی که 5G برای کشور و مردم آن به همراه خواهد داشت، آغاز کرد. در صدر اهداف این لیست، درمان از راه دور قرار داشت که برندگان فرکانس برای پوشش نسل پنج در بیمارستان های شیلی در مرحله اول معرفی میشوند.
 
پیانرا  یک پروسه صدور مجوز دو مرحله را تشریح کرد. وی توضیح داد: "اولین مورد ماهیت و امتیازبندی فنی خواهد بود تا متقاضیان مارا از کیفیت و الزامات پوشش پوششی شبکه فایوجی خود مطمین سازند، در حالی که مورد فاز دوم، مناقصه ای برای اطمینان از بهترین پیشنهاد اقتصادی برگزار خواهد شد."
 
شرایط صدور مجوز تضمین می کند که حداقل چهار اپراتور برای حفظ رقابت، فرکانس کسب می کنند. اگرچه این باید برای چهار اپراتور شبکه تلفن همراه موجود شیلی اطمینان بخش باشد، اما علائم نشان میدهد که در حوزه اقتصادی ممکن است چالشهایی برقرار باشد.
 
این مسئول اظهار داشت که رگولاتور، چهار مناقصه مجوز 5G همزمان را در چهار گروه موجود با هدف تقویت رقابت برگزار می کند. علاوه بر این، دولت در حال افزایش سرمایه گذاری است که هفت سال پیش با مجوز 4G به وجود آمده است ، چیزی که انتظار دارد با 5G همانند سازی شود. یک یادآوری به موقع برای شرکت کنندگان در حراج احتمالی، مبلغ 5G قبل از رسیدن به مرحله رقابت بازار به پول زیادی نیاز دارد.
 
این احتمال وجود دارد که چهار اپراتور شیلی شامل آنتل ، موویستار، Telefonica و America Movil متعلق به Claro و WOM ، که قبلاً Nextel نام داشت – در روند مناقصه شرکت کنند. این رقابت برای اخذ باندهای طیف 1.8 گیگاهرتزی، 700  مگاهرتز، 3.5 گیگاهرتز و 26 گیگاهرتز خواهد بود.
 
 
شیلی انتظار دارد اولین کشور در آمریکای لاتین باشد که مجوزهای 5G اعطا می کند. Subtel دوره مشاوره ای را در دستورالعمل های حراج که قرار است تا 7 سپتامبر اجرا شود ، باز کرده است ، و پاسخ های آن در اواخر همین ماه منتشر می کند. متقاضیان می توانند درخواست های خود را از اواسط اکتبر ارسال کنند.
 
اپراتورها در سایر اقتصادهای بزرگ منطقه در حال انجام آزمایشات 5G هستند که انتظار می رود حراج های طیف برای سال آینده برگزار شود. با این حال، با وجود تأثیر اقتصادی ناشی از شیوع کرونا، صدور نهایی مجوز طیف 5G و حضور در شبکه می تواند به مراتب با تاخیر بیشتری نسبت به بسیاری از دولت های آمریکای لاتین در شیلی نهایی شود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.