5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپراتورها

تلفن همراه

فناوری

لبه تکنولوژی

مخابرات فضایی

August 20, 2020
14:52 پنجشنبه، 30ام مردادماه 1399
کد خبر: 115405

مدیاتک و اینمارست اولین NB IoT ماهواره‌ای جهان را راه‌اندازی کردند

 
satellite-2-770x285.jpg
 
ICTna.ir  – تولید کننده تایوانی پردازنده مدیاتک اعلام کرد که اولین ارتباط NB IoT ماهواره ای جهان را با استفاده از ماهواره های اینمارست که در ارتفاع 35هزار کیلومتری از زمین قرار دارند، راه اندازی و تست کرد.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در حالی که رسانه ها روی 5G، بعنوان یک انقلاب اساسی در حوزه ارتباطات تمرکز کرده اند، اما NB-IoT مدت زمان زیادی قبل از رسیدن 5G در دسترس بود. با این وجود، نتیجه این کارآزمایی میدانی در نسخه 17 استاندارد 3GPP کمک خواهد کرد چراکه مربوط به شبکه های غیر زمینی و ماهواره ای است. این پیشرفت همچنین برای فناوری NB-IoT جذاب است.
 
دکتر هو-چی مدیرکل طراحی سیستم های ارتباطی مدیاتک در این زمینه میگوید: همکاری مدیاتک با اینمارست، همگرایی خدمات تلفن همراه سلولی و ماهواره ای در حوزه 5G را سرعت میبخشد. مدیاتک یکی از راهبران فناوری های ارتباطی و توسعه دهندگان استاندارد 3GPP است و همکاری های ما با ماهواره های ژئوی اینمارست، به توسعه افقی فناوری های فایوجی، همانند اینترنت اشیا کمک خواهد کرد.
 
جاناتان بیاون مدیر ارشد محصولات گروه اینمارست میگوید: کارایی و تست استاندارد NB-IoT روی چیپست های مدیاتک پیاده سازی شده روی شبکه ارتباطات ماهواره های ژئوی اینمارست به اثبات رسیده و نشان داده که با یک تغییر کوچک، همان کارایی مشابه شبکه های تلفن همراه را به ارمغان می آورد و یک اقدام موثر برای کاهش هزینه با هدف ایجاد شبکه اینترنت چیزهای هیبرید جهانی خواهد بود. 
 
در حالی که ماهوارهای نانوسایز به لطف دست و دلبازی های برخی از ثروتمندترین افراد جهان، به مد روز تبدیل می شوند، اما هنوز مناطقی که آنها پوشش می دهند بسیار کوچکتر از ماهواره های واقعی ژئو است.
 
اگر این کارآزمایی منجر به تبدیل شدن NB-IoT به راهی قوی برای برقراری ارتباط با میلیون ها دستگاه IoT از طریق ماهواره شود ، نه تنها می تواند قدرت NB-IoT را بازیابی کند، بلکه باعث تقویت کل صنعت IoT در جهان میشود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.