اپلیکیشن

تجارت الکترونیک

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

August 22, 2020
11:06 شنبه، 1ام شهریورماه 1399
کد خبر: 115431

«تیک تاک» از دولت آمریکا شکایت می کند

 
 
به گفته منابع آگاه تیک تاک قصد دارد شکایتی علیه دستور اجرایی رئیس جمهور آمریکا ثبت کند.
 
 به نقل از رویترز، به گفته منابع آگاه تیک تاک تصمیم دارد روز دوشنبه شکایتی علیه دستور اجرایی رئیس جمهور آمریکا مبنی بر ممنوعیت تراکنش با این اپلیکیشن و شرکت مادر آن (بایت دنس) ثبت کند.
 
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ۱۴ آگوست دستور اجرایی را ثبت کرد که طبق آن شرکت بایت دنس ۹۰ روز فرصت دارد سرویس‌های تیک تاک در آمریکا را بفروشد. بایت دنس اکنون مشغول مذاکره با مشتریان احتمالی این سرویس‌ها از جمله مایکروسافت و اورکل است.
 
اما شکایت قانونی تیک تاک مربوط به یک دستور اجرایی است که در ۶ آگوست ثبت شد. طبق این دستور وزارت بازرگانی باید فهرستی از تراکنش‌های مربوط به بایت دنس و هلدینگ های آن تهیه کند تا پس از ۴۵ روز تراکنش مالی با آنها منع شود.
 
تیک تاک قصد دارد این دستور را به چالش بکشد و علاوه بر آن نسبت به طبقه بندی شدن به عنوان یک تهدید امنیت ملی از سوی دولت آمریکا اعتراض کند.
 
هنوز مشخص نیست تیک تاک شکایت خود را در کدام دادگاه آمریکا ثبت می‌کند. اما این شرکت قبلاً اعلام کرده بود مشغول بررسی راه حل های حقوقی است و کارمندانش نیز تصمیم دارند شکایتی را تنظیم کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.