تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

August 22, 2020
17:02 شنبه، 1ام شهریورماه 1399
کد خبر: 115477

اپل واچ صاحب ۵۱ درصد از درآمد فروش ساعت‌های هوشمند جهان

 
 
اپل واچ توانست در نیمه نخست سال 2020 میلادی، 51.4 درصد از مجموع درآمدهای حاصل از فروش ساعت‌های هوشمند در سراسر جهان را به خود اختصاص دهد.
 
این در حالی است که اپل واچ در سال گذشته یعنی نیمه نخست 2019، حدود 43.2 درصد از مجموع درآمد ناشی از فروش ساعت‌های هوشمند را از آن خود کند. سوجونگ لیم، از تحلیلگران برجسته بازار محصولات هوشمند می‌گوید: اپل واچ همچنان به سلطه خود در بازار ساعت‌های هوشمند از دو جنبه میزان فروش و ارزش ادامه می‌دهد. اپل در نیمه نخست امسال، توانست رکورد جدیدی را در میزان درآمدهای حاصل از فروش اپل واچ سری 5 ثبت کند.
 
در حال حاضر، اپل واچ سری 5، جدیدترین نسخه از این ساعت هوشمند است که با قیمت 399 دلار در بازار به فروش می‌رود. از آنجایی که اپل غالبا اطلاعاتی را در خصوص میزان فروش پوشیدنی‌های هوشمند خود از قبیل اپل واچ و ایرپادها منتشر نمی‌کند، مرکز تحقیقاتی Counterpoint با انتشار گزارشی نوشت که این شرکت در شش ماهه نخست 2020، حدود 6.28 میلیارد دلار را به دست آورد.
 
علاوه بر درآمد، اپل در زمینه حجم فروش نیز رشد قابل توجهی را تجربه کرد به طوری که فروش اپل واچ در جهان با افزایشی 22 درصدی همراه بود. در این میان، کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی، بیشترین رشد تقاضا را در نیمه نخست امسال در میان سایر کشورهای جهان داشتند.
 
فروش بالای اپل واچ در حالی اتفاق افتاد که در طی شش ماهه اخیر، جهان با همه‌گیری ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کرد. لیم می‌گوید: در نیمه نخست 2020، نزدیک به 42 میلیون ساعت هوشمند در جهان به فروش رفت که قابلیت‌های مربوط به سلامتی در این ساعت‌ها، دلیل این افزایش فروش بوده است.
 
بعد از اپل واچ، ساعت هوشمند شرکت گارمین با اختلافی زیاد و تنها با کسب 9.4 درصد از سهم درآمدهای بازار، در رده دوم قرار گرفته است. ساعت‌های Forerunner و Fenix این شرکت فروش قابل توجهی داشتند و به نسبت سال گذشته، با رشد 31 درصدی فروش همراه شدند.
 
در جایگاه سوم شرکت هواوی را می‌بینیم که توانست 8.3 درصد از مجموع درآمدهای حاصل از فروش ساعت‌های هوشمند را از آن خود کند. اما برای هواوی، رشد فروش سالیانه 57 درصدی ثبت شده که نشان از استقبال خریداران از محصولات این شرکت دارد. بخش زیادی از محصولات هواوی در چین و کشورهای آسیایی به فروش می‌رود.
 
در این میان، سامسونگ نیز در شش ماهه نخست 2020 جایگاه چهارم را از آن خود کرد. سهم این شرکت از میزان درآمدهای حاصل از فروش ساعت‌های هوشمند، برابر با 7.2 درصد عنوان شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.