تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

August 24, 2020
11:33 دوشنبه، 3ام شهریورماه 1399
کد خبر: 115534

فهرست مهم‌ترین نیازهای فناوری سازمان‌های جهان منتشر شد

تغییر در نوع تقاضا برای جذب مهارت‌های حوزه فناوری مهم‌ترین اتفاق در جابه‌جا شدن اولویت‌های بسیاری از کسب و کارهای بزرگ را نشان می‌دهد و در ای نمیان امنیت، تغییرات سازمانی و سیستم‌های پردازش ابری رتبه‌های نخست در لیست اولویت‌های سازمانی را به خود اختصاص می‌دهند.
 
بر اساس تحقیقات جدید مرکز فناوری Harvey Nash، مهارت‌هایی که بیشترین تقاضا را از سوی مدیران آی‌تی سازمان‌ها دارند شامل امنیت سایبری، معماری سازمانی، معماری فنی، تغییرات سازمانی و سیستم‌های رایانش ابری می‌شوند.
 
در مقایسه با این نتایج، مطالعات سال گذشته روی مدیران آی‌تی در سازمان‌ها نشان داده بود که کلان داده‌ها و سیستم‌های تحلیلی مهم‌ترین مهارت‌های مورد نیاز کسب و کارها بودند و پس از آن سیستم‌های امنیت سایبری، معماری سازمانی، معماری فنی و DevOps در رتبه‌های بعدی قرار می‌گرفتند.

«بیو وایت» مدیر مرکز Harvey Nash در این خصوص توضیح داد بخش‌‌های که کمترین آسیب را در جریان شیوع ویروس همه‌گیر کرونا دیدند و از جمله آنها می‌توان به حوزه داروسازی، لجستیک، خدمات درمانی و فناوری اشاره کرد همچنان به ایجاد فرصت‌های شغلی جدید ادامه می‌دهند.
 
آقای وایت در ادامه توضیح داد مرکز تحقیقات آنها در آخرین بررسی خود دریافته است که 82 درصد مدیران فناوری در سازمان‌های بریتانیا بر این باورند که تعداد کارمندان آنها در آینده نزدیک افزایش میابد یا به صورت کنونی باقی می‌ماند. در این میان بخش‌هایی که در جریان شیوع ویروس کرونا آسیب دیدند نوع خود را به مشاغل از راه دور تغییر دادند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.