تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

August 24, 2020
17:01 دوشنبه، 3ام شهریورماه 1399
کد خبر: 115562

رشد غول‌های تجارت الکترونیکی چین در دوران کرونا

 
 
 سود غول‌های تجارت الکترونیکی و تحویل غذای چین، با قدرت گرفتن تجارت‌های آنلاین و افزایش خرید اینترنتی درنتیجه همه‌گیری کرونا، افزایش یافته‌است.
 
 به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، گزارشات فصلی شرکت‌های چینی نشان می‌دهد که با کاهش قوانین سخت‌گیرانه چین، سود این شرکت‌ها به شکل قابل توجهی افزایش یافته است.
 
جفریز به عنوان یک شرکت سرمایه‌گذاری بانکی در نوشته تازه‌ای درمورد درآمد‌ علی‌بابا در سه ماهه دوم اعلام کرده‌است «پس از شیوع کرونا سرعت دیجیتالی شدن افزایش یافته و به ویژه در خریدهای شخصی به، خرید دیجیتال به یکی از عادت‌های مشتریان تبدیل شده‌است.»
 
میوتوان دیانپینگ بزرگترین شرکت تحویل کالای چین سودی ۲.۲ میلیارد یوانی معادل با ۳۱۹.۵ میلیون دلار را گزارش کرده که نشان دهنده ۱۵۲ درصد رشد نسبت به سال گذشته است. البته این رقم در کنار ضرری ۱.۵۸ میلیون یوانی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ است.
 
با وجود اینکه سود میوتوان در بخش هتلداری و سفر نسبت به سال گذشته ۱۱.۹ درصد کاهش یافته، اما با افزایش سفارش غذا به صورت آنلاین این بخش از تجارت آنها بالغ بر۶۵ درصد رشد داشته است. همچنین طبق گزارش میوتوان در سه ماهه دوم امسال تعداد کسب و کارهایی که برای فروش از خدمات این شرکت استفاده می‌کنند ۱۱۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
 
میوتوان در یک گزارش خبری اعلام کرد: «بحران کرونا باعث شده تا رستوران‌ها بیشتر به فروش آنلاین روی بیاورند و درنتیجه کیفیت کسب و کارهای فعال در پلتفرم ما هم افزایش یافته است.»
 
شرکت علی بابا هم با گزارش رشد ۳۴ درصدی درآمد خود نسبت به سال گذشته، درآمد۱۵۳.۷۵ میلیارد یوانی را برای سه ماهه آوریل تا ژوئن ارائه کرده است. رشد این شرکت در این سه‌ماهه نسبت به سه‌ماهه قبلی بیشتر بوده و Ele.me که همانند میوتوان خدمات تحویل در محل را به تقاضای علی‌‌بابا ارائه می‌دهد هم پیشرفت قابل توجهی داشته است.
 
علی‌بابا هفته گذشته هنگام انتشار گزارش سه ماهه خود اعلام کرد: «رشد GMV (ارزش ناخالص تجاری)Ele.me در ماه آوریل مثبت شده و با کاهش قوانین سخت‌گیرانه چین در این سه ماهه بهبود پیدا کرده است».
 
رقیب علی‌بابا JD.com هم رشد درآمد قابل توجهی را گزارش کرده است. براساس گزارش این شرکت سه ماهه منتهی به ژوئن حدود ۱۶.۴۵ میلیارد یوان معادل ۲.۳۲ میلیارد دلار برای آنها درآمد داشته که حاکی از ۲ هزار و ۵۰۰ درصد افزایش درآمد است.
 
ریچارد لو مدیر عامل JD.com پیشتر در همین ماه ضمن انتشار بیانیه درآمدی این شرکت گفت: «JD از شروع بحران کرونا دائما قابلیت‌های فنی و زنجیره عرضه خود را تقویت کرده است تا در عین انجام وظیفه اجتماعی، عرضه و تحویل نیاز‌های روزانه مشتریان نیز تضمین شود.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.