تلفن همراه

فناوری

August 26, 2020
11:48 چهارشنبه، 5ام شهریورماه 1399
کد خبر: 115608

کانادا هم هواوی را از پروژه 5G کنار گذاشت

ICTna.ir – کانادا تنها عضو گروه پنج چشم است که هنوز به طور رسمی فعالیت هواوی در توسعه شبکه‌های 5G را ممنوع نکرده است اما این کار را تقریبا با تاخیر انداختن یک تصمیم برای مجبور کردن شرکت های مخابراتی برای حذف تولیدکننده چینی انجام داده است.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این استراتژی به کانادا این امکان را می‌دهد که در جهت‌گیری درست در هر دو وجه ماجرا یعنی چین و آمریکا قرار بگیرد.
 
کانادا و پنج چشم هم پیمانش شامل بریتانیا، نیوزلند و استرالیا و آمریکا که با یکدیگر بر سر مقابله با نفوذ چین در جهان هم‌پیمان شده‌اند، تحت فشار آمریکا، عضو همکار خود، هواوی را به بهانه‌های امنیتی کنار گذاشته‌اند.
 
شبکه‌های 5G سرعت انتقال دیتای ۵۰ یا ۱۰۰ برابر بیشتر از شبکه‌های 4G را ارایه می‌دهند و انتظار می‌رود هر چیزی از پزشکی و جراحی تا صنعت ماشین‌های خودران را تقویت کند.
 
کانادا به منظور افزایش نشانه‌های تلاطم صنعت، در اندیشه تخلیه و کنار گذاشتن تجهیزات این کمپانی طی مدت دو سال است.
Bell Canada و رقیبش Telus Corp، دو اپراتور بزرگ بی‌سیم کانادا، در ماه جولای اعلام کردند برای ساخت و راه‌اندازی شبکه‌های 5G با اریکسون سوئد و فنلاند همکاری خود را آغاز کرده‌اند و به رغم استفاده از تجهیزات 4G هواوی، این شرکت را برای توسعه نسل پنجم موبایل کنار گذاشته‌اند.
 
‏Rogers Communications، دیگر اپراتور بزرگ تلفن همراه کانادا هم در سال ۲۰۱۸ اعلام کرده است که از تجهیزات 5G شرکت اریکسون بهره می‌برد.
 
اوایل ماه جاری، دولت ترامپ اعلام کرد محدودیت‌های آمریکا علیه هواوی به دلیل دسترسی به اطلاعات تجاری چیپست‌ها محدودتر خواهد شد.
 
این درحالیست که در همین حال، کانادا منگ وانژو، مدیر ارشد مالی هواوی را به درخواست آمریکا دستگیر کرد.
 
در سال ۲۰۱۸ هر دو کشور استرالیا و نیوزلند، اپراتورهای تامین‌کننده سرویس و خدمات را از استفاده از تجهیزات شبکه‌های 5G منع کرده بودند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.