اپلیکیشن

تلفن همراه

August 26, 2020
12:24 چهارشنبه، 5ام شهریورماه 1399
کد خبر: 115612

گزارش تیک تاک از تعداد کاربران جهانی این اپلیکیشن منتشر شد

اگرچه تیک تاک در این روزها تحت فشارهای زیادی از سوی دولت آمریکا قرار دارد و تحریم این اپلیکیشن در آمریکا طی چند هفته آتی دور از ذهن نیست، اما این اپلیکیشن ساعاتی پیش و برای اولین بار گزارشی را در خصوص کاربران فعال ماهانه خود در آمریکا و جهان منتشر کرد.
 
تیک تاک اعلام کرد از ماه ژانویه 2018، میزان کاربران فعال ماهانه این اپلیکیشن با رشدی 800 درصدی همراه بوده است. در آن زمان، حدود 11 میلیون کاربر آمریکایی از این اپلیکیشن استفاده می‌کردند اما بعد از گذشت حدود یک سال، این عدد به 27 میلیون رسید.
 
طبق این گزارش، تا ماه ژوئن 2020 یعنی دورانی که جهان درگیر همه‌گیری ویروس کرونا بود و بسیاری از کشورهای در قرنطینه به سر می‌بردند، تعداد کاربران فعال ماهانه تیک تاک در آمریکا از مرز 91 میلیون کاربر عبور کرد.
 
اما اکنون بالغ بر 100 میلیون آمریکایی به صورت فعال و ماهانه جزو کاربران این اپلیکیشن هستند. این شرکت همچنین در گزارش خود نوشت که روزانه افزون بر 50 میلیون آمریکایی از تیک تاک برای اشتراک ویدیوهای کوتاه استفاده می‌کنند.
 
در تعداد کاربران جهانی نیز تیک تاک، رشد تقریبا مشابهی را تجربه کرد. به گفته این شرکت، در ماه ژانویه 2018 حدود 55 میلیون کاربر از این اپلیکینش استفاده می‌کردند که این عدد تا ماه دسامبر 2018 به بیش از 271 میلیون کاربر و تا ماه دسامبر 2019 به 507 میلیون کاربر رسید.
 
در ماه جاری میلادی اما تعداد دانلود تیک تاک در جهان از مرز 2 میلیارد بار عبور کرد و طبق گزارش‌ها، تا پایان ماه ژوئیه حدود 700 میلیون کاربر فعال ماهانه از این اپلیکیشن استفاده می‌کردند.
 
چند وقتی است که فعالیت تیک تاک در آمریکا و جلب توجه کاربران آمریکایی، نگرانی‌هایی را برای دولت ترامپ بوجود آورده، چرا که شرکت مادر تیک تاک یعنی بایت‌دنس در کشور چین واقع شده و همین باعث شده تا مسائلی همچون تهدیدات امنیتی بر سر زبان‌ها بیفتد.
 
تیک تاک نیز در واکنش به این موضوع اخیرا اعلام کرد که آمریکا هیچ شواهدی دال بر قرار گرفتن اطلاعات کاربران آمریکایی در اختیار دولت چین ندارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.