اپلیکیشن

تلفن همراه

August 28, 2020
12:06 جمعه، 7ام شهریورماه 1399
کد خبر: 115652

تیک تاک در انگلیس با محدودیت روبرو شد

 
 
مشاور ارشد نخست وزیر انگلیس اعلام کرد ممکن است محدودیتهایی روی فعالیتهای اپلیکیشن ویدیویی تیک تاک در این کشور وضع شود اما این برنامه شبکه اجتماعی مانند آمریکا هدف ممنوعیت کامل قرار نمی گیرد.
 
 یک منبع آگاه به بلومبرگ گفت: بررسیهای دولت انگلیس احتمالا به این نتیجه خواهد رسید که تیک تاک مانند هواوی تکنولوژیز تهدید بزرگی ایجاد نمی کند اما همچنان توصیه خواهد شد دولت مانع انتقال اطلاعات کاربران انگلیسی توسط تیک تاک به خارج از کشور شود.
 
اپلیکیشن اشتراک گذاری ویدیوی تیک تاک که متعلق به شرکت چینی بایت دنس است با انتقادهایی در خصوص احتمال استفاده چین از این اپلیکیشن برای جاسوسی از شهروندان خارجی مبارزه می کند. دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا با اشاره به تهدیدات امنیت ملی، به بایت دنس دستور داده است فعالیتهای آمریکایی خود را به فروش رساند اما سیاستمداران اروپایی تاکنون از اقدامات مشابه خودداری کرده اند.
 
بایت دنس این ادعاها که توسط دولت چین کنترل می شود یا اطلاعات کاربرانش در خطر است را تکذیب کرده است. با این همه مدیرانش در انگلیس خود را برای تفحص امنیتی بیشتر از سوی رگولاتورها و سیاستمداران این کشور آماده می کنند. آنها به خصوص نگران مقایسه شدن با هواوی هستند زیرا هر دو شرکت چینی هستند.
 
سخنگوی تیک تاک و سخنگوی مرکز ملی امنیت سایبر انگلیس در این باره اظهارنظر نکردند اما سخنگوی دفتر بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس اظهار کرد تصمیم بایت دنس در خصوص دایر کردن یک دفتر مرکزی جهانی، یک تصمیم تجاری برای این شرکت است.
 
شرکت هواوی یک دهه برای حضور در زیرساخت ارتباطات انگلیس زمان سپری کرد اما پس از تلاشهای دولت و قانونگذاران آمریکا و معرفی این شرکت به عنوان یک ریسک امنیتی، از مشارکت در شبکه های بی سیم نسل جدید طرد شده است. دولت انگلیس ماه گذشته دستور داد همه تجهیزات ۵G ساخت هواوی باید تا سال ۲۰۲۷ از این شبکه حذف شوند.
 
برخی از اعضای حزب جانسون نسبت به تیک تاک که به سرعت به رقیب جدی سایت ویدیویی یوتیوب گوگل تبدیل شده است، ابراز نگرانی کرده اند. این اپلیکیشن که تنها در آمریکا بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر دارد به گزینه جدیدی برای نمایش استعدادهای جدید و همچنین درآمدهای تبلیغاتی تبدیل شده است.
 
تام تاگنهات، یکی از قانونگذاران حزب محافظه کار انگلیس و رییس کمیته امور خارجی پارلمان این کشور شهرت بایت دنس در داخل چین را زیر سوال برد و در توییتی نوشت: تیک تاک شکلی از بدافزار جاسوسی است.
 
تیک تاک به دنبال توسعه دفترش در لندن و تبدیل این شرکت به عنوان مقر بین المللی خود است اما هنوز هیچ تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ، بایت دنس اعلام کرده که اطلاعات کاربران را در آمریکا نگهداری می کند و یک بک آپ سنتر در سنگاپور دارد. تیک تاک اوایل ماه جاری اعلام کرد قصد دارد پایگاه جدیدی در دوبلین احداث کرده و اطلاعات کاربران اروپایی را در آنجا نگهداری کند.
 
رگولاتورها در اروپا تحقیقاتی را از تیک تاک آغاز کرده اند اما به نظر می رسد سیاستمداران اروپایی عجله ای برای ممنوعیت آن ندارند. فرانسه و آلمان اعلام کرده اند که چنین برنامه ای ندارند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.