اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

August 31, 2020
10:58 دوشنبه، 10ام شهریورماه 1399
کد خبر: 115703

علت اختلال امروز اینترنت در آمریکا و اروپا مشخص شد

 
 
امروز صبح دسترسی به دهها وب سایت در آمریکا، اروپا و بخش‌هایی از آسیا مختل شد که علت این مساله مشکل فنی در شرکت آمریکایی سنچری لینک بود.
 
به نقل از ورج، شرکت آمریکایی سنچری لینک یکی از شرکت‌های بزرگ مخابراتی در این کشور است که خدمات مخابراتی، شبکه ای، امنیتی، کلود و غیره ارائه می‌دهد. سنچری لینک بیش از ۴۲۸۰۰ کارمند دارد و درآمد آن در سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۲۳.۴۴ میلیارد دلار بوده است.
 
بنا بر اعلام خود این شرکت نقص فنی موجب از دسترس خارج شدن بسیاری از آدرس‌های آی پی و اسامی دامنه سایت‌های گوناگونی شد که از سنچری لینک خدمات دریافت می‌کردند. بنا بر اعلام شرکت یادشده تمامی مشکلات فنی ایجاد شده تا ساعت ۱۱:۱۵ دقیقه ظهر برطرف شدند.
 
مشکلات فنی این شرکت علاوه بر ناممکن کردن دسترسی به دهها وب سایت، استفاده از خدمات کلود آن را نیز ناممکن کرد و با توجه به استفاده بسیاری از سایت‌ها از این خدمات کلود آنها نیز به طور کامل یا نسبی از دسترس خارج شدند.
 
سنچری لینک بیانیه‌ای در این زمینه صادر کرده و از کاربران خود عذرخواهی کرده است. نقش مذکور تمامی دیتاسنترهای این شرکت را هم برای ساعت‌ها تحت تأثیر قرار داد. از جمله سایت‌های مهمی که در آمریکا و غرب اروپا و شرق آسیا به همین علت از دسترس خارج شدند می‌توان به Discord، Hulu، Feedly، Xbox Live و غیره اشاره کرد.
 
سنچری لینک یک بار هم در سال ۲۰۱۸ با نقص فنی گسترده مواجه شده بود و در نتیجه این مشکل خدمات تماس تلفنی اضطراری پلیس آمریکا از طریق شماره ۹۱۱، بسیاری از خودپردازها و سایت‌های مختلف از دسترس خارج شده بودند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.