اپلیکیشن

تلفن همراه

August 31, 2020
16:58 دوشنبه، 10ام شهریورماه 1399
کد خبر: 115736

کمیته تخصصی هیئت مقررات‌زدایی: فعالیت اسنپ‌دکتر بلامانع است

 
 
بر اساس تصمیم کمیته تخصصی هیئت مقررات‌زدایی فعالیت اسنپ‌دکتر بلامانع اعلام شده و این اپلیکیشن مجاز است با همکاری آزمایشگاه‌های فیزیکی، نقش تسهیل‌گری را در انجام آزمایش‌های کرونا داشته باشد و اقدام به انجام تست کرونا کند.
 
به گزارش روابط عمومی اسنپ، چهارم مرداد ماه سال جاری، وزارت بهداشت با ابلاغ نامه‌ای به استارتاپ‌های حوزه سلامت، انجام تست کرونا را به وسیله این اپلیکیشن‌ها غیرقانونی عنوان کرد و در متن همین نامه مقرر کرد که ظرف مدت ۴۸ ساعت باید انجام این تست از تمامی اپلیکیشن‌ها برداشته شود. 
 
پس از آن، جلسات متعددی در کمیته تخصصی هیئت مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار برگزار شد. در این جلسات ادعاهای مطرح‌شده با حضور طرفین مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت وزارت امور اقتصادی و دارایی که مرجع برگزارکننده کمیته تخصصی هیئت مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار است نتیجه مذاکرات و تصمیمات حاصله را در قالب صورت‌جلسه‌ای به شماره جلسه ۱۱۹ منتشر کرد. طبق نظر اعضای هیئت مقررات‌زدایی و برابر قانون و آیین‌نامه‌های ناظر بر خدمات درمانی (از جمله تبصره ذیل ماده ۳۴ آیین‌نامه تاسیس و مدیریت آزمایشگاه‌های پزشکی) فعالیت اسنپ‌دکتر نقض‌کننده قوانین وزارت بهداشت شناخته نشده و در نتیجه متوقف ساختن فعالیت آن به وسیله وزارت بهداشت مبنای قانونی ندارد. 
 
به این ترتیب نامه‌ مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت به علت نقض قانون ابطال می‌شود و پلتفرم‌های سلامت‌محور که دارای مجوز فعالیت از اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی هستند می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند. کلیه استانداردها و دستورالعمل‌های مد نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش نیز در اختیار مرجع صدور مجوز فعالیت پلتفرم‌های سلامت‌محور قرار می‌گیرد تا از این طریق به پلتفرم‌ها ابلاغ شود.
 
اکنون کاربران اسنپ‌دکتر می‌توانند برای انجام تست‌های کرونا از این اپلیکیشن استفاده کنند. قرار است اسنپ‌دکتر در این میان نقش تسهیل‌گری داشته و به کاهش رفت‌و‌آمدها کمک کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.