اپلیکیشن

تلفن همراه

September 1, 2020
11:39 سه شنبه، 11ام شهریورماه 1399
کد خبر: 115757

تیک تاک ممکن است پنج‌شنبه به فروش برسد

 
 
تیک‌تاک خریداری را برای بخش آمریکا، نیوزلند و استرالیای این شرکت انتخاب کرده و ممکن است خبر این معامله را تا دو روز آینده (پنجشنبه) اعلام کند.
 
 به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، مایکروسافت، والمارت و اوراکل بزرگترین شرکت‌هایی هستند که تمایل خود را به خرید تیک‌تاک اعلام کرده‌اند. تا کنون قیمت احتمالی بین ۲۰تا ۳۰ میلیارد دلار پیش‌بینی شده است.
 
با وجود انتخاب خریدار از سوی تیک‌تاک، این معامله ممکن است از سوی دولت چین به تاخیر افتاده یا لغو شود، دولت چین روز جمعه لیست صادرات تکنولوژی خود را به روز رسانی کرده و تکنولوژی هوش مصنوعی تیک‌تاک را نیز وارد آن کرد.
 
بایت‌دنس، شرکت مادر تیک‌تاک در چین روز جمعه اعلام کرد که برای فروش این شرکت به آمریکا نیاز به مجوز دولت چین خواهد داشت.
 
دولت آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که درصورت نفروختن تیک‌تاک به یک شرکت آمریکایی تا ۲۰ سپتامبر این اپلیکیشن را ممنوع خواهد کرد و خواستار پیشگامی شرکت‌های تکنولوژی و آشنا به این موضوعات شد.
 
هفته گذشته نیز در کمال تعجب والمارت به جمع خریداران احتمالی اضافه شد و اعلام کرد که این اپلیکیشن شبکه اجتماعی تلاش‌های این شرکت در زمینه تجارت الکترونیکی را تکمیل می‌کند.
 
پیشتر گمان می‌رفت که والمارت به عنوان خریدار اصلی و با همکاری الفابت شرکت مادر گوگل و یک کارگذاری بین المللی ژاپنی به نام سافت‌بانک برای این خرید پیشقدم شده باشد؛ اما الفابت و سافت‌بانک عقب کشیده و درنتیجه والمارت نیز به مایکروسافت ملحق شد.
 
درصورت خرید از سوی این دو شرکت، والمارت مالک حداقلی تیک‌تاک محسوب خواهد شد. همچنین هفته گذشته کوین میر، مدیرعامل تیک‌تاک پس از چند ماه مدیریت و نزدیک شدن به انعقاد قرارداد تیک‌تاک استعفا کرد و ونسا پاپاس، مدیر اجرایی تیک‌تاک به عنوان مدیرعامل موقت منصوب شد. پاپاس طی گفتگویی با CNBC اعلام کرد که از نگاه او ابزار‌های تجارت الکترونیکی تیک‌تاک با آنچه والمارت مد نظر دارد همخوانی دارند. نمایندگان مایکروسافت، والمارت و تیک‌تاک از اظهارنظر خودداری کردند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.