اپلیکیشن

تجارت الکترونیک

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

September 1, 2020
16:56 سه شنبه، 11ام شهریورماه 1399
کد خبر: 115776

والمارت تا ساعتی دیگر تیک تاک را خریداری ‌‌می‌کند

 
 
به نظر ‌‌می‌رسد که قرارداد نهایی فروش کسب‌وکار تیک تاک در آمریکا در کمتر از 24 ساعت آینده میان بایت‌دنس و والمارت به امضا خواهد رسید.
 
منابع نزدیک به دو شرکت در گفت‌وگو با شبکه CNBC ضمن اعلام این خبر، عنوان کردند که قرارداد میان تیک تاک و والمارت به ارزش 20 تا 30 میلیون دلار منعقد و بخش مربوط به فعالیت‌‌های تیک تاک در آمریکا، نیوزیلند و استرالیا به این شرکت واگذار خواهد شد.
 
البته هنوز جزییاتی در این رابطه منتشر نشده و مشخص نیست که آیا شرکت‌‌های نرم‌افزاری بزرگی همچون اوراکل و یا مایکروسافت نیز با والمارت در این خرید شراکت داشته‌اند یا خیر. با این حال، تا چند ساعت دیگر احتمالا خرید تیک تاک توسط والمارت رسانه‌ای خواهد شد.
 
البته این گمانه‌زنی‌‌ها در خصوص فروش تیک تاک در حالی مطرح شده که اخیرا کشور چین، تصویب قوانینی را برای جلوگیری از صادرت فناوری‌‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در دست اقدام داشت. حال از آنجایی که تیک تاک نیز در شمار این شرکت‌‌ها جای ‌‌می‌گیرد و مشمول این قوانین خواهد شد، باید دید که واکنش چینی‌‌ها نسبت به این قرارداد چه خواهد بود.
 
این کشمکش‌‌ها در شرایطی است که سیاست‌‌های ضدچین ترامپ در طی سال‌‌های اخیر، روابط سردی را میان این دو کشور حاکم کرده و مهم‌تر آنکه تنش‌‌ها میان این دو کشور، در این برهه از زمان به اوج خود رسیده است. ترامپ پیشتر اعلام کرده که اگر تیک تاک، فعالیت‌‌های مرتبط با کاربران آمریکایی را به یک شرکت آمریکایی واگذار نکند، در این کشور مسدود خواهد شد.
 
طبق آنچه ترامپ اعلام کرده بود، این دستور قرار بود در تارخ 12 نوامبر اجرایی شود. با این حال، اگرچه شرکت‌‌های بزرگی همچون مایکروسافت، توییتر، نتفلیکس و اوراکل از تمایل خود برای خرید تیک تاک خبر داده بودند، اما اکنون مشخص شد که والمارت نیز در صدد خرید این اپلیکیشن محبوب اجتماعی بود.
 
اما از آنجایی که دولت آمریکا سعی داشت تا یک شرکت نرم‌افزاری، تیک تاک را خریداری کند، والمارت مستقیم وارد عمل نشد و تصمیم گرفت تا با پیوستن به مایکروسافت، در این زمینه تلاش کند. از آنجایی هم که ارتباط خوبی میان اوراکل و دولت کنونی آمریکا وجود ندارد، ترامپ چندان با تصاحب تیک تاک توسط ای شرکت موافق نبود.
 
اگرچه فعلا تما‌‌می ‌توجهات به سمت والمارت نشانه رفته، اما سد بزرگی در میسر دستیابی به این توافق وجود دارد، قوانین جدیدی است که شرکت‌‌های فعال در زمینه پردازش داده، تشخیص صدا و تشخیص متن را شامل ‌‌می‌شود.
 
بایت دنس، شرکت مادر تیک تاک در این رابطه اعلام کرد که قوانین جدید را مطالعه کرده و برای آنکه مشکلی در این زمینه بوجود نیاید، قوانین دو کشور را در این مسئله رعایت خواهد کرد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.