اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

September 2, 2020
11:07 چهارشنبه، 12ام شهریورماه 1399
کد خبر: 115781

اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات با پایان رسید

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد کار اتصال پرسرعت و رایگان همه‌ی مدارس کشور به شبکه‌ی ملی اطلاعات به پایان رسید.
 
 محمدجواد آذری جهرمی سال گذشته از تفاهم‌نامه‌ای با وزارت آموزش و پرورش برای اتصال تمامی مدارس کشور به شبکه ملی اطلاعات و هوشمندسازی آنها خبر داده بود. هرچند. شیوع کرونا در کشور و محرومیت استان‌ها و مدارس روستایی از اتصال به اینترنت، اهمیت این موضوع را بیش از پیش آشکار کرد.
 
در این راستا آذری جهرمی امروز در توییتر نوشت: امروز با همکاری وزارت آموزش و پرورش، کار اتصال پرسرعت و رایگان همه‌ی مدارس کشور به شبکه‌ی ملی اطلاعات به پایان رسید تا ⁧‫دسترسی ‌همگانی‬⁩ به آموزش مجازی محقق شود. قول داده بودیم تا اسفند ۹۸ به پایان برسد که به دلیل موانعی در تامین تجهیزات با چندماه تاخیر این کار مهم به سرانجام رسید.
 
او همچنین در اینستاگرام درمورد تصمیمات نهایی‌شده برای آموزش مجازی در سال تحصیلی جدید گفت: احتمالا شنبه و یکشنبه هفته آتی، در یک برنامه لایو اینستاگرامی، بسته‌های وزارت ارتباطات برای بسط عدالت آموزش در فضای مجازی را به مردم معرفی و گزارش خواهیم کرد.البته اگر تلویزیون هم فرصتی اختصاص دهد، از آن طریق نیز گزارش را به مردم خواهیم رساند. امیدواریم این بسته‌ها نگرانی والدین و معلمان را در خصوص هزینه تحمیلی اینترنت مرتفع سازد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین خاطرنشان کرد: اگر با مشکل عدم پوشش دهی تلفن همراه در منطقه خود گلایه دارید، یا از کم بودن سرعت اینترنت و کم فروشی بسته‌ها از اپراتورها شکایتی دارید، کافی است با شماره‌گیری ۱۹۵ از سراسر کشور، شکایت خود را ثبت و نتیجه را پیگیری کنید.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.