اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

September 2, 2020
12:15 چهارشنبه، 12ام شهریورماه 1399
کد خبر: 115800

لزوم توجه به آسیب های فضای مجازی در حوزه کودکان

نماینده مردم  نیشابو ر و فیروزه در مجلس بابیان اینکه توجه به آسیبهای فضای مجازی در  حوزه کودکان  الزامی است،گفت: رهبر معظم انقلاب همواره به اهمیت فضای مجازی و توجه به آسیبهای فضای مجازی تاکید داشته اند.
 
 
 
طرح یک اربعین کتاب در اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی رونمایی شد،طرح «یک اربعین کتاب» اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با حضور هاجر چنارانی نماینده مردم شریف نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی رونمایی شد.
 
مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در ابتدای این مراسم ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) و شهادت امام سجاد (ع) را تسلیت گفت.
 
وی با تقدیر از حضور نماینده مردم نیشابور و فیروزه در این مراسم  خاطرنشان کرد :در سال جاری در اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با برپایی «حسینیه کتاب» برای اولین بار در کشور ، کتابخانه های عمومی به عنوان دانشگاه های مردمی یک محرم متفاوت را شاهد بودند.
 
حجت الاسلام سبزیان ادامه داد: تولید برنامه «محفل سلوک عاشورایی» در قالب یک برنامه ترکیبی شامل مداحی ، سخنرانی ، مقتل خوانی، اشعار آیینی و عاشورایی و معرفی کتاب با شعار« من کتابدار حسینی ام » یکی دیگر از برنامه های اداره کل کتابخانه های استان بود که از صفحات مجازی اداره کل منتشر و در حال حاضر از شبکه استانی خراسان رضوی در حال پخش است.
 
وی ادامه داد: طرح «یک اربعین کتاب» نیز با انتخاب 150 عنوان کتاب از 11 محرم تا اربعین با معرفی کتاب توسط کتابداران انجام خواهد شد.
 
وی یادآور شد این کتابها در حوزه کودک و نوجوان و بزرگسال در قالبهای مختلف رمان ، تاریخی ، عمومی و پژوهشی با در نظر گرفتن ذائقه های متعدد انتخاب شده است.
 
حجت الاسلام سبزیان در ادامه ضمن تشکر از حمایتها و همراهی های این نماینده مجلس از وی به عنوان یار کتابخانه های عمومی در خانه ملت یاد نمود و  افزود : همراهی نمایندگان مجلس با کتابخانه های عمومی می تواند در پیشبرد اهداف فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی و اصلاح ساختار بسیار تاثیر گذار باشد.
 
نماینده مردم نیشابور و فیروزه و عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم از اجرای برنامه های فرهنگی توسط اداره کل کتابخانه های عمومی در شرایط خاص و کرونایی کشور تقدیر کرد.
 
 عضو کمیسیون  فرهنگی مجلس یادآورشد: رهبر معظم انقلاب همواره به اهمیت فضای مجازی و توجه به آسیبهای فضای مجازی تاکید داشته اند و طرح های اجرایی اداره کل کتابخانه های عمومی در راستای بهره مندی درست و صحیح جامعه بخصوص کودکان و نوجوانان را در فضای مجازی تاثیر گذار دانست.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.