تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

September 2, 2020
14:57 چهارشنبه، 12ام شهریورماه 1399
کد خبر: 115812

روش خلاقانه رانندگان آمازون برای فریبکاری لو رفت

آن دسته از رانندگان شرکت آمازون که محموله‌های سفارش دهندگان را به مقصد می‌رسانند برای فریب این شرکت و کسب درآمد بیشتر از روش خلاقانه‌ای استفاده می‌کنند.
 
 
 
 به نقل از انگجت، رانندگان یادشده برای فریب آمازون گوشی‌های خود را به شاخه‌های درخت‌های نزدیک به دفاتر آمازون آویزان می‌کنند تا بتوانند سفارش‌های به مقصد رساندن بیشتری دریافت کنند.
 
یکی از سرویس‌های آمازون موسوم به فلکس به رانندگان این شرکت امکان می‌دهد تا با استفاده از خودروهای خود بسته‌های مختلف را به مقصد برسانند. سیستم توزیع کالای آمازون بر مبنای شناسایی رانندگان نزدیک به محل دریافت بسته عمل می‌کند و پیام هشدار دریافت کالا را برای گوشی‌هایی ارسال می‌کند که کمترین فاصله را با مراکز توزیع بسته‌های آمازون دارند.
 
از همین رو رانندگان آمازون با کمین کردن در اطراف این مراکز، گوشی‌های خود را به درخت‌های موجود در محوطه‌های اطراف آویزان می‌کنند تا شانس دریافت پیام‌های هشدار تحویل بسته را افزایش دهند.
 
شیوع ویروس کرونا و بیکار شدن تعداد زیادی از افراد شاغل و پیوستن آنها به آمازون رقابت برای دریافت چنین بسته‌هایی را در میان رانندگان خدمات فلکس آمازون افزایش داده و تعداد زیادی از آنها هر روز در اطراف مراکز توزیع بسته‌های پستی این شرکت حضور می‌یابند تا بدین شیوه شانس دریافت و توزیع بسته‌های پستی را پیدا کنند.
 
بررسی‌ها نشان می‌دهد که بسیاری از رانندگان آمازون از این شیوه در اطراف ده‌ها مرکز توزیع کالای آمازون در شیکاگو استفاده کرده‌اند. آمازون بعد از افشای این موضوع در رسانه‌ها از پیگیری موضوع و تحقیق در این زمینه خبر داده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.