تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

September 2, 2020
16:39 چهارشنبه، 12ام شهریورماه 1399
کد خبر: 115820

رویکرد مثبت بانک‌های انگلستان نسبت به بانکداری‌ باز

 
 
۷۳ درصد از موسسات مالی انگلستان از رویکرد مثبت خود نسبت به تحولات بانکداری باز در سال ۲۰۲۰ خبر دادند، این رقم در سال ۲۰۱۹ براساس آمار تینک (Tink) پلتفرم بانکداری باز اروپا تنها ۴۸ درصد بود.
 
 به نقل از بیزینس اینسایدر، این آمار نشان دهنده جهش ۲۵ درصدی بانک‌ها نسبت به تحولات بانکداری باز در مقایسه با سال گذشته است. از سویی این آمار نشان می‌دهد که رویکرد مثبت بانک‌ها و موسسات مالی انگلستان نسبت به میانگین اروپا ۱۲ درصد رشد داشته است، همچنین میزان افزایش گرایش موسسات مالی در انگلستان از تمامی کشور‌های اروپایی بیشتر است.
 
شاید این رویکرد مثبت را بتوان مدیون رفع تعهدات قانونی دانست که درنتیجه باعث گرایش موسسات مالی به بانکداری باز و استفاده از این موقعیت برای خلق ارزش شد.
 
موسسات مالی انگلستان با وجود پیروی از PSD2 (دستور العمل‌های خدمات پرداخت ۲ در اروپا) ملزم به رعایت یک سری دیگر از استانداردهای بانکداری باز بودند. شصت و سه درصد از موسسات مالی انگلستان اعلام کردند که مقررات بانک باز نوعی تهدید برای تجارت آنها محسوب شده و براساس داده‌های تینک باعث عقب ماندن آنها از میانگین ۳۹ درصدی سال ۲۰۱۹ شده است. این موضوع نشان دهنده کلافگی موسسات مالی انگلستان از استاندارد بانکداری باز این کشور است که مازاد بر PSD2 بر آنها تحمیل شده بود. اما با گذشت یک سال به نظر می‌رسد که این موسسات مالی در حال عبور از اولین موج چالش‌های قانونی هستند و این موسسات با مقررات اضافی از جمله استاندارد‌های API تحت استاندارد بانکداری باز مبارزه کرده و پیروز شده‌اند، که درنتیجه همجوشی با شخص ثالث را ساده‌تر کرده و چندین موقعیت جدید را پیش روی فعالان قرار می‌دهد.
 
 
اکوسیستم بانکداری باز انگلستان
 
در حال حاضر بازیگران این عرصه بانکداری باز را فرصتی برای رشد بیشتر قلمداد می‌کنند. با اینکه در سال ۲۰۱۹ نیز ۵۲ درصد از موسسات مالی انگلستان بانکداری باز را یک فرصت می‌دانستند، اما حالا این رقم به ۶۶.۷ درصد رسیده و تقریبا ۱۰ درصد از میانگین اروپا بالاتر است.
 
موسسات مالی کاربرد بانکداری باز در ارائه خدمات بهتر را درک کرده‌اند، از این طریق این موسسات دید کامل‌تری نسبت به مشتریان خود خواهند داشت و درنتیجه قادر خواهند بود خدمات بهتر و سریع‌تری را ارائه کنند. علاوه‌بر این شرکت‌های شخص ثالث نیز خدمات متعددی را می‌توانند به این بسته خدماتی اضافه کرده و به مشتریان ارائه دهند.
 
با افزایش تخصیص منابع بانک‌های انگلستان به بانکداری باز، فین‌تک‌ها نیز این فرصت را دارند که برای رسیدن به موفقیت با بانک‌ها همکاری کنند. در سال ۲۰۲۰ به نسبت سال ۲۰۱۹، موسسات مالی انگلستان بیشتر از هر کشور دیگری در اروپا سرمایه‌گذاری خود را برروی بانکداری باز افزایش داده‌اند.
 
بعلاوه ۳۳.۳ درصد از موسسات مالی اعلام کرده‌اند که به عنوان بخشی از استراتژی بانکداری باز خود در ۱۲ ماه آینده به دنبال همکاری به فین‌تک‌ها هستند-دومین رده در بین همتایان اروپایی خود. ترکیب این فاکتورها موقعیتی طلایی را برای فین‌تک‌ها شکل داده است. با توجه به کاهش جذب سرمایه فین‌تک‌ها و مشکلاتی که آنها در روز‌های اولیه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، فین‌تک‌های تجاری با روی آوردن به بانک‌داری باز فرصتی تازه در اختیار دارند و درنتیجه رویکرد مثبت بانک‌های انگلستان می‌تواند به تحقق اهداف فین‌تک‌ها و درآمدزایی آنها کمک کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.