اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

September 3, 2020
12:37 پنجشنبه، 13ام شهریورماه 1399
کد خبر: 115842

هزینه های بالای آموزش مجازی برای دانش آموزان، خانواده ها و معلمان

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس از پیشنهاد کمیسیون متبوعش به وزارت ارتباطات مبنی بر رایگان شدن هزینه استفاده از شبکه شاد در سال تحصیلی جدید خبر داد.
 
 احمدحسین فلاحی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به هزینه‌های بالای آموزش مجازی برای دانش آموزان، خانواده‌ها و معلمان، اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونایی سال تحصیلی جدید که موجب محور قرار گرفتن آموزش مجازی شده مهمترین دغدغه و مطالبه خانواده‌ها، هزینه‌های آموزش مجازی دانش‌آموزان است.
 
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس اصل ۳۰ قانون اساسی، تأمین وسایل آموزش رایگان تا پایان دوره متوسطه وظیفه حاکمیت است، اصلی در قانون اساسی که سال‌هاست کم فروغ شده و بخشی از هزینه‌های تحصیل در مدرسه بر دوش مردم افتاده است. به همین منظور از وزیر آموزش و پرورش برای بررسی وضعیت آموزش مجازی دعوت شد و توضیحاتی در این رابطه به اعضای کمیسیون داده شد.
 
نباید هزینه بالای آموزش مجازی منجر به ترک تحصیل دانش آموزان شود
 
وی ادامه داد: نباید هزینه بالای اینترنت و هزینه تهیه تلفن همراه هوشمند یا تبلت منجر به ترک تحصیل دانش آموزان شود و در این راستا کمیسیون آموزش پیشنهاد رایگان شدن اینترنت در هنگام استفاده از شاد را داده است که آموزش و پرورش برنامه‌هایی برای دانش آموزانی که به شاد دسترسی ندارند، در دستور کار خود دارد.
 
اپراتورها از آموزش محل مجازی سود سرشاری برده‌اند
 
فلاحی تصریح کرد: بر همین اساس وزیر آموزش و پرورش در نشست کمیسیون آموزش عنوان کرد که هزینه اینترنت برای دانش آموزان در هنگام استفاده از شبکه شاد به یک سوم هزینه عادی کاهش خواهد یافت اما پیشنهاد کمیسیون آموزش به وزارت ارتباطات و وزارت آموزش و پرورش رایگان شدن هزینه اینترنت از محل سود سرشار اپراتورها بود.
 
سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی یادآور شد: قطعا اپراتورها از محل آموزش مجازی دانش آموزان سود می‌برند و وزارت ارتباطات می‌تواند ضمن رایزنی با اپراتورها هزینه اینترنت استفاده دانش آموزان را مدیریت و آن را رایگان کند.
 
وی  تصریح کرد: کمیسیون آموزش در راستای وظایف نظارتی خود، بر نحوه آموزش مجازی دانش آموزان نظارت جدی دارد و در قبال هرگونه کم کاری و کوتاهی در زمینه آموزش مجازی از ابزرهای نظارتی استفاده خواهد کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.