September 4, 2020
13:47 جمعه، 14ام شهریورماه 1399
کد خبر: 115861

مهم‌ترین محصولاتی که در روز اول نمایشگاه ایفا به نمایش درآمد

نمایشگاه ایفا ۲۰۲۰ با شرایط ویژه و در پشت درهای بسته آغاز به کار کرد و برند‌های حاضر در این نمایشگاه به‌صورت مجازی، کنفرانس‌های مطبوعاتی خود را برگزار کردند. در روز اول این نمایشگاه شاهد برگزاری کنفرانس خبری شرکت‌های کوالکام، ایسر، ال‌جی، هواوی و برند‌های دیگری بودیم. در روز اول این نمایشگاه، برند TCL جشنواره‌ای از محصولات جدیدش را به نمایش گذاشت، ایسر لپ‌تاپ جدید اسپین ۷ را معرفی کرد و ال‌جی، خانه هوشمند خود را به رخ رقیبان کشید.
 
TCL
 برند چینی TCL در نمایشگاه ایفا بسیار دست پر ظاهر شد و تعداد زیادی محصول معرفی کرد. TCL از نسخه سوم عینک ویدئویی هوشمند خود با نام Project Archery پرده برداشت. نسخه‌های قبلی این عینک پیش از این در نمایشگاه‌های دیگری مانند CES به نمایش درآمده بود. TCL در مورد این پروژه می‌گوید قرار است در نسخه‌های بعدی، افراد عینکی برای استفاده از این عینک، دیگر نیازمند لنز یا عینک خود نباشند. عملکرد این عینک آفتابی با دو نمایشگر OLED به‌گونه‌ای است که کاربر تصور می‌کند در محیط سینما قرار گرفته است.
 
علاوه بر آن TCL از یک گوشی هوشمند آزمایشی با نمایشگر آبشاری رونمایی کرد. لبه‌های این گوشی را تماما نمایشگر فرا گرفته و قسمتی از آن به پشت بدنه کشیده شده است. پیش از این نیز، مشابه این گوشی را موتورولا در گوشی هوشمند Edge Plus به نمایش گذاشته بود. این کمپانی اشاره کرده است که این تکنولوژی به گوشی‌‌های آینده این شرکت اضافه خواهد شد اما سال ۲۰۲۰ برای انجام این اتفاق زود است.
 
دو تبلت اندرویدی، یک ایرپاد و یک ساعت هوشمند از دیگر محصولاتی بودند که این برند چینی در نمایشگاه ایفا معرفی کرد. تبلت‌های ۱۰ Tab Max و ۱۰ Tab Mid نمایشگر‌های ۱۰.۳ و ۸ اینچی دارند. نسخه بزرگ‌تر به پردازنده مدیاتک MT8768T و نسخه کوچک‌تر به اسنپدراگون ۶۶۵ مجهز است.
 
ساعت هوشمند جدید این شرکت با نام Movetime Family Watch امکان برقراری تماس بدون لمس ساعت را فراهم می‌کند. این ساعت علاوه بر قابلیت‌های معمول یک ساعت هوشمند، مانند پایش ضربان قلب، حرکات ورزشی و کیفیت خواب، گزینه‌های جذاب دیگری مانند یادآوری زمان مصرف دارو و تشخیص خودکار بی‌هوشی را در خود دارد که برای استفاده افراد مسن بسیار مناسب است.
 
MoveAudio S200 نیز ایربادهای جدید این شرکت هستند که مانند ساعتی که در بالا صحبتش را کردیم کاملا برای رقابت قیمتی با محصولات مشابه شرکت اپل طراحی شده است. این ایرباد‌های ۱۰۰ دلاری با دستیارهای صوتی گوگل اسیستنت و سیری همخوانی داشته و به قابلیت نویز کنسلینگ نیز مجهز است.
 
 
TCL 10 Tab Max & Mid
 
Movetime Family Watch
 
MoveAudio S200
 
Acer
در آغاز روز اول نمایشگاه ایفا، شرکت Qualcomm در کنفرانس خبری خود علاوه بر اعلام خبر ورود تکنولوژی ۵G به چیپ‌های گوشی‌های هوشمند میان‌رده، از نسل دوم چیپ‌های ۸CX مجهز به شبکه ۵G برای لپ‌تاپ‌ها رونمایی کرد. بلافاصله پس از آن، شرکت چینی ایسر از لپ‌تاپ اسپین ۷ مجهز به همین پردازنده رونمایی کرد. بنابر اعلام ایسر، این پردازنده، علاوه بر استفاده از شبکه ۵G می‌تواند دوام باتری ۲۴ ساعته را برای این لپ‌تاپ به ارمغان بیاورد. این لپ‌تاپ ۱۴ اینچی به نمایشگر LCD IPS با لایه محافظ گوریلاگلس و قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه‌ای مجهز است.
 
ایسر از دو نوع لپ‌تاپ فوق‌سبک و قابل حمل با نام‌های Acer Swift 5 و Acer Swift 3 نیز رونمایی کرد. Swift 5 با نمایشگر ۱۴ اینچی، همانند اسپی ۷ به محافظ نمایشگر گوریلاگلس مجهز است. لبه‌های بسیار نازک این لپ‌تاپ نسبت نمایشگر به بدنه را به ۹۰ درصد رسانده است. این لپ‌تاپ به نسل یازدهم پردازنده‌های اینتل، ۱۶ گیگابایت حافظه رم LPDDRAX و یک ترابایت حافظه SSD مجهز است. باتری بادوام این لپ‌تاپ تا ۱۷ ساعت شارژدهی دارد و به‌لطف شارژر سریع، در ۳۰ دقیقه تا ۴ ساعت استفاده، شارژ می‌شود. قیمت پایه این لپ‌تاپ ۹۹۹ دلار خواهد بود.
 
Swift 3 نیز با نمایشگر ۱۳.۵ اینچی و نسبت تصویر ۳ به ۲ معرفی شده است. این لپ‌تاپ به پردازنده‌های Tiger Lake اینتل مجهز است و علاوه بر استفاده از رم مشابه Swift 5، از حافظه SSD پرسرعت NVMe برخوردار است. قیمتی پایه این لپ‌تاپ نیز ۷۹۹ دلار خواهد بود.
 
 
Acer Spin 7
 
Acer Swift 3
 
Acer Swift 5
 
LG
شرکت ال‌جی که کنفرانس خبری خود را به‌صورت مجازی درون غرفه مجازی خود برگزار کرد، از خانه هوشمند خود با نام ThinQ Home رونمایی کرد. این خانه در ۴ طبقه و در شهر سئول کره‌جنوبی ساخته شده است و ال‌جی اعلام می‌کند که این خانه آینده خانه‌های هوشمند خواهد بود. بنابر اعلام مدیران ال‌جی، خانه‌های هوشمند این شرکت، ۳ ارزش اصلی را دنبال می‌کنند که عبارت‌اند از مراقبت، راحتی و سرگرمی.
 
خانه هوشمند ال‌جی به در‌های مجهز به فناوری تشخیص چهره و دستگیره‌های آن به اشعه فرابنفش برای ضدعفونی شدن مجهز است. دیوار متحرکی که در این خانه قرار دارد با فرمان صوتی کنار رفته و تلویزیون ۷۷ اینچی OLED ال‌جی جایگزین آن خواهد شد. همچنین تامین برق این خانه هوشمند به وسیله باتری‌های خورشیدی تعبیه شده روی پشت‌بام انجام می‌شود. تمامی لوازم این خانه هوشمند متعلق به برند ال‌جی و آخرین تکنولوژی‌های این شرکت کره‌ای هستند.
 
 
خانه هوشمند ThinQ Home ال‌جی در شهر سئول کره‌جنوبی
 
شرکت هواوی نیز برخلاف انتظار از هیچ محصولی رونمایی نکرد و کنفرانس خبری خود را به ارائه اخبار مربوط به مشکلات تحریمی و حمایت این برند از مشتریان خود اختصاص داد. اما با توجه به این که کنفرانس اختصاصی هواوی برای توسعه‌دهندگانش یعنی HDC در تاریخ ۱۰ سپتامبر، ۷ روز دیگر برگزار خواهد شد احتمال می‌رود در آن مراسم هواوی از پردازنده جدید خود رونمایی کند.
 
دیگر برند متعلق به این کمپانی یعنی برند آنر فردا کنفرانس خبری خود را برگزار می‌کند و احتمالا مجموعه‌ای از محصولات جدید را معرفی خواهد کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.