رسانه‌های اجتماعی

September 4, 2020
14:17 جمعه، 14ام شهریورماه 1399
کد خبر: 115865

فیسبوک برای انتخابات 2020 آمریکا دست به جیب شد

 
 
شرکت فیسبوک قصد دارد تا به عنوان بخشی از پروژه تحقیقاتی خود در خصوص تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر دموکراسی، به کاربرانی که از حساب کاربری خود قبل از انتخابات ریاست جمهوری 2020 امریکا خارج شوند، مبلغی را پرداخت کند.
 
الیزابت دوسکین، خبرنگار واشنگتن پست با انتشار تصاویری در حساب کاربری خود در توییتر، از تصمیم فیسبوک در این زمینه خبر داد. فیسبوک حدود یک هفته پیش رسما اعلام کرد که با همکاری محققانی از شرکت‌های مختلف قصد دارد تا تحقیقی را درباره تاثیر محصولات شبکه‌های اجتماعی بر جامعه در خلال انتخابات ریاست جمهوری پیش روی آمریکا انجام دهد.
 
در این تحقیق، بین 200 تا 400 هزار کاربر انتخاب خواهند شد و نحوه رفتار و عملکرد آن‌ها در استفاده از اپلیکیشن‌هایی همچون فیسبوک و اینستاگرام مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. این شرکت در توضیحات خود در این رابطه آورد: به منظور تقویت و کسب آگاهی در خصوص چیزهایی که ‌می‌تواند در شبکه‌های اجتماعی برای دموکراسی مفید باشد و همچنین پی بردن به راهکارهای کاهش اثرات سوء این پلتفرم‌ها بر دموکراسی، این شرکت به تحقیقات عینی، بی‌طرفانه و میدانی نیاز دارد و به همین دلیل است که ما امروز همکاری تحقیقاتی جدید خود را برای درک بهتر تاثیرات فیسبوک و اینستاگرام بر نگرش‌های سیاسی و رفتار کاربر در خلال انتخابات 2020 آمریکا آغاز کردیم.
 
اسکرین‌شات‌هایی منتشر شده توسط خبرنگار واشنگتن پست نشان ‌می‌دهد که از کاربران اینستاگرام سوال شده که در ازای دریافت چه مبلغی، حساب کاربری خود را در اینستاگرام و فیسبوک قبل از انتخابات غیرفعال ‌می‌کنند.
 
در اینجا، فیسبوک گزینه‌های 10، 15 و 20 دلار در هفته را به کاربران پیشنهاد داده که البته ممکن است ای مدت زمان غیرفعال بودن اکانت‌ها، از یک هفته تا شش هفته به طول بینجامد. سخنگوی فیسبوک نیز اخیرا تایید کرد این شرکت به افرادی که به افرادی که در این تحقیق مشارکت داشته باشند، مبلغی را پرداخت خواهد کرد.
 
طبق آنچه فیسبوک اعلام کرده، نتایج این پژوهش حداقل تا اواسل سال آینده به صورت علنی میلادی منتشر نخواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.