اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

September 5, 2020
15:06 شنبه، 15ام شهریورماه 1399
کد خبر: 115896

اینترنت رایگان تی-موبایل برای ۱۰ میلیون خانواده آمریکایی

 
سال ۲۰۱۹ بود که مدیرعامل اپراتور مخابراتی تی-موبایل ایالات متحده وعده اینترنت رایگان برای ۱۰ میلیون منزل در این کشور و برای دانش‌آموزان کم بضاعت را داد. حالا این کمپانی جزئیات نحوه استفاده از این امکان را تشریح کرده است.
 
اپراتور تی-موبایل که چند ماه قبل ابا اپراتور اسپرینت ادغام شده از تخصیص ۱۰ میلیارد دلار در یک دوره ۱۰ ساله تحت برنامه‌ای به نام «Project 10Million» خبر داده است. در ایالات متحده تحت برنامه NSLP قرار است وعده‌های غذایی ارزان یا مجانی در اختیار دانش‌آموزانی قرار می‌گیرد که درآمد خانوادگی محدودی دارند. تی-موبایل هم قصد دارد اینترنت را در اختیار تمامی دانش‌آموزان تحت پوشش این پروژه قرار دهد.
 
هر اداره آموزش و پرورش منطقه‌ای می‌توانند تقاضای کمک هزینه را ارائه دهد و به این منظور کافی‌است کد پستی دانش‌آموزان را به اشتراک بگذارند تا تی-موبایل صلاحیت آنها برای دریافت خدمات اینترنت رایگان را تایید کند. نگه‌داری از توزیع اینترنت‌های مبتنی بر هات‌اسپات هم بر عهده مدارس خواهد بود و تی-موبایل نیز برای راه‌اندازی و پشتیبانی فنی، کمک‌ها لازم را ارائه می‌کند.
 
به گفته تی-موبایل، بررسی درخواست مرتبط با هر دانش‌آموز در ابتدا توسط والدین یا مدیران مدارس ارائه می‌شود و چند ساعت طول می‌کشد تا بررسی و تایید شوند. زمانی که با هر درخواست موافقت شود، به هر دانش‌آموز یک هات‌اسپات رایگان و ۱۰۰ گیگابایت ترافیک سالانه تخصیص داده می‌شود. به این ترتیب هر فرد به طور ماهانه حدود ۸ گیگابایت ترافیک سالانه خواهد داشت که برای استفاده در اپلیکیشن زوم برای ارتباط بین دانش‌آموزان چندان هم بالا نیست اما بخش‌های آموزش و پرورش منطقه‌ای می‌توانند مبلغی معادل با حدود ۵۰۰ دلار به ازای هر دانش‌آموز را به طور سالانه و به عنوان کمک هزینه دریافت کنند تا تخفیف‌هایی روی حجم‌های اینترنت تی-موبایل را به دانش‌آموزان مشمول این پروژه ارائه کنند. در حال حاضر طرح ۱۰۰ گیگابایت ترافیک ماهانه تی-موبایل، ۱۲ دلار قیمت دارد و با پرداخت ۱۵ دلار می‌توان از ترافیک ماهانه رایگان بهره‌مند شد.
 
البته باید اشاره کرد که تنها در برخی از مناطق آموزش و پرورش‌های در ایالات متحده، آموزش‌ها به شکل آنلاین است اما ۱۳ مورد از بزرگ‌ترین مناطق قصد دارند آموزش را تنها از طریق آنلاین برگزار کنند. از سوی دیگر تی-موبایل احتمالا قادر به یاری رساندن به تمامی دانش‌آموزان در سراسر کشور نخواهد بود؛ چرا که بر اساس آمارها ۱۶.۹ میلیون کودک به اینترنت مورد نیاز برای کلاس‌های آنلاین دسترسی ندارند.
 
در ایران مشاور وزیر آموزش و پرورش در مراسم رونمایی از نسخه جدید اپلیکیشن «شبکه آموزشی دانش آموزی» (شاد) خبر از رایگان شدن اینترنت این برنامه داد. علاوه بر این وزیر ارتباطات درباره جزئیات فعال‌سازی بسته اینترنت رایگان برای دانش‌آموزان توضیح داده و توصیه‌هایی را برای مراقبت والدین از فرزندان در فضای مجازی مطرح کرده که می‌توانید در اینجا بخوانید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.