امینت

تلفن همراه

رگولاتوری

September 5, 2020
16:41 شنبه، 15ام شهریورماه 1399
کد خبر: 115900

شبکه های مخابراتی روستایی آمریکا 1.8 میلیارد دلار برای حذف تجهیزات هواوی و ZTE نیاز دارند

ICTna.ir- شبکه مخابراتی روستایی آمریکا که روی تجهیزات ارزان قیمت شرکت های چینی هواوی و ZTE بنا شده، به دولت اعلام کرده است برای حذف تجهیزات این دو وندور چینی و جایگزین کردن روترها و سوئیچ های آنها به 1.837 دلار نیاز دارد.
 
FCC.jpg
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در ماه ژوئن، FCC به طور رسمی فعالیت هواوی و ZTE را به عنوان تهدید ملی این کشور تائید کرد و براساس آن شرکت های آمریکایی که با این دو وندور چینی فعالیت کنند از کمک هزینه 8.3 میلیارد دلاری دولت برای خرید تجهیزات از این شرکت ها محروم خواهند شد.
 
رگولاتوری مخابراتی آمریکا سال گذشته اعلام کرد باید تجهیزات این دو شرکت چیتی از شبکه های آمریکایی حذف و جایگزین شوند.
 
FCC گفته است که گزارش ها نشان می دهد برای تائید این سرمایه گذاری به منظور حذف و جایگزین کردن تجهیزات این دو کمپانی به تائیدیه کنگره نیاز است. کنگره آمریکا با بازپرداخت این هزینه ها موافقت کرده اما هنوز میزان مبلغ آن را تائید نکرده است.
 
FCC افزوده است که اپراتورها برای انجام این کار به 1.62 میلیارد دلار سرمایه نیاز دارند که باید به آنها بازپرداخت شود.
 
رگولاتوری آمریکا همچنین از شناسایی بیش از 50 شرکت کوچک مخابراتی برخوردار از تجهیزات ZTE و هواوی یا استفاده از سرویس های آنها خبر داده است. 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.