تلفن همراه

گجت

September 5, 2020
16:44 شنبه، 15ام شهریورماه 1399
کد خبر: 115901

نمایشگاه فناوری آلمان زیر سایه کرونا برگزار شد

نمایشگاه ایفا به طور محدود فعالیت خود را در برلین آغاز کرده و گجت های مختلفی برای داغ کردن مایعات، پرورش گیاهان در خانه و ایستگاه کاری رایانه ای در آن به نمایش درآمده اند.
 
 به نقل از ساوث چاینا مورنینگ، ایفا ۲۰۲۰برلین به عنوان بزرگترین نمایشگاه فناوری اروپا برگزار شده است. این نمایشگاه که به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیار محدود تر از سال های گذشته برگزار شده، همچنان مملو از فناوری های جدید است.
 
در این گزارش می توانید با برخی از جالب ترین فناوری های نمایش داده شده در این نمایشگاه آشنا شوید:
 
باغچه هوشمند خانگی
 
دیگر نگران قرنطینه ناشی از شیوع ویروس کرونا و قفسه های خالی از سبزیجات نباشید. می توان دانه های گیاهان و سبزیجات را در دستگاه «گرین باکس» کاشت و در خانه پرورش داد. استارت آپ آلمانی «برلین گرین» این باغچه هوشمند را با فضای سرپوشیده ابداع کرده است. هرچند این باغچه در اصل برای پرورش  گیاهان و سبزیجات سالاد است اما می توان دانه های درختان را نیز در آن پرورش داد!
 
 
فلیپ واورزنیاک مدیر ارشد اجرایی این استارت آپ می گوید: باغچه هوشمند ما یک جعبه پلاستیکی نیست. این گجت از چوب ساخته شده و یک رایانه در آن تعبیه شده است. کاربر می تواند با استفاده از یک اپلیکیشن  نور خورشید، رطوبت، دما و چرخه رشد گیاهان را کنترل کنند. همچنین دستگاه شبیه یک چراغ است که می توان آن را طوری برنامه ریزی کرد که تمام وقت روشن بماند.
 
ربات ارتباط از راه دور
 
کووید۱۹ شیوه کار و برقراری ارتباط میان انسان ها را تغییر داده است. اما  آیا تماس های ویدئویی واقعا برای دورکاری مناسب هستند؟  یک شرکت دانمارکی با ارائه ربات های GoBe در نمایشگاه ایفا برلین به این سوال پاسخ داده است. این ربات مخصوص ارتباط از راه دور می تواند  جایگزینی برای سفرهای تجاری باشد و افراد را به طور مجازی به مکان مورد نظرشان ببرد.
 
 
بخش اصلی ربات یک نمایشگر ال ای دی ۲۱.۵ اینچی با بلندگوهایی است که صورت فرد را به طور کامل و واضح برای حاضران در یک اتاق نمایش می دهد. در این میان کارمندی که از راه دور مشغول فعالیت است، تصاویر حاضران در اتاق را با استفاده از یک دوربین واید انگل و وضوح ۴K دریافت می کند. این تصاویر قابلیت زوم دارند و بنابراین کاربر می تواند تصاویر را کنترل کند. ربات مذکور با استفاده از وای فای فعال می شود و فناوری نسل چهارم اینترنت موبایل نیز در آن وجود دارد.
 
گجت هوشمندی که مایعات را داغ می کند
 
اگر فرد از خانه مشغول دورکاری باشد، احتمالا از آب جوش برای درست کردن چای یا قهوه استفاده می کند. اما این کار انرژی زیادی هدر می دهد. در همین راستا استارت آپ آلمانی هیتل یک دستگاه حافظ محیط زیست ابداع کرده که برای درست کردن چای، قهوه و سوپ مناسب است.
 
 
گجت مذکور با استفاده از یک میله فلزی و سیم پیچ رسانای جداگانه آب را در کمتر از یک دقیقه به نقطه جوش می رساند. این دو دستگاه به وسیله بلوتوث و آهنربا به یکدیگر متصل هستند و می توانند ۲ هزار وات برق تولید کنند. کاربر به وسیله یک اپلیکیشن می تواند این دستگاه را کنترل  کند. 
 
 جالب آنکه گجت مذکور با استفاده از مواد بازیافتی ساخته شده است. پایه دستگاه نیز به عنوان یک پد شارژ بی سیم برای موبایل کار می کند.
 
ایستگاه کاری رایانشی «Bleu Jour Move۲»
 
 شرکت فرانسو« بلو ژو» روی تولید رایانه های کوچک و قدرتمند با ظاهری خارق العاده فعالیت می کند. آخرین محصول این شرکت «موو۲» نام دارد که یک ایستگاه کاری ایده آل برای طراحان گرافیک است.
 
 
این ایستگاه کاری رایانشی براساس ساختار ماژولی « ان یو سی المنتز» شرکت اینتل ساخته شده که جدیدترین پردازنده های زئون یا اینتل کور در آنها به کار رفته است. «موو۲» همراه پورت تاندربولت ۳ و ۴ پورت یو اس بی سی نرمال، بلوتوث۵ و  وای فای ۶ ساخته شده و ابعاد آن ۲۷در ۱۷ در ۲۳.۵ سانتیمتر  است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.