امنیت

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

September 8, 2020
11:04 سه شنبه، 18ام شهریورماه 1399
کد خبر: 115998

چین برای امنیت جهانی اطلاعات پیشقدم شد

 
دولت چین طرحی برای ایجاد استانداردهای جهانی امنیت اطلاعات تدوین کرده و از دولت ها می خواهد از آن پشتیبانی کنند.
 
 به نقل از رویترز، چین برای تنظیم استانداردهای جهانی امنیت اطلاعات پیشقدم شده است. این اقدام در حقیقت با تلاش‌های آمریکا برای ترغیب کشورها به منع استفاده از تجهیزات فناوری چینی مقابله می‌کند.
 
وال استریت ژورنال در گزارشی اشاره می‌کند، چین در طرحی به نام «ابتکار جهانی در امنیت اطلاعات» از تمام کشورها می‌خواهد امنیت داده‌ها را به روشی جامع، عینی و مبتنی بر شواهد کنترل کنند.
 
این طرح در حقیقت از کشورها می‌خواهد با نظارت گسترده علیه کشورهای دیگر مخالفت کنند. همچنین از شرکت‌های فناوری می‌خواهد در محصولات و خدمات خود راهی برای جمع آوری غیر قانونی اطلاعات، کنترل سیستم‌ها و دستگاه‌های کاربران ایجاد نکنند.
 
قرار است وزیر امور خارجه چین در سمیناری که با موضوع «دولت دیجیتال» در پکن برگزار می‌شود، جزئیات این طرح را اعلام کند.
 
در همین راستا دیپلمات‌های چینی با دولت‌های خارجی مذاکره کرده‌اند تا از طرح جدید دولت چین پشتیبانی کنند.
 
طی ماه‌های اخیر دولت دونالد ترامپ محدودیت‌های بیشتری بر شرکت‌های چینی وضع کرده که دلیل این امر را نگرانی درباره امنیت ملی اعلام کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.