تلفن همراه

گوشی

September 8, 2020
16:28 سه شنبه، 18ام شهریورماه 1399
کد خبر: 116030

برنامه‌ریزی برای تولید تلفن‌همراه در داخل با مشارکت آسیایی‌ها

 
 
رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفت: این سازمان مطالعات تولید گوشی‌های هوشمند تلفن‌همراه به صورت قطعات منفصله اعم از SKD و CKD، از طریق به‌هم‌رسانی فعالان داخلی با شرکای آسیایی توانمند را آغاز کرده است.
 
CKD (Complete Knocked Dawn یا قطعات کاملا منفصل) که در این روش همه قطعات به صورت قطعات جدا از هم وارد و در خطوط تولید سرهم بندی می شوند. در SKD (Semi Knocked Dawn یا قطعات نیمه کامل) نیز مانند روش قبلی انجام می شود، با این تفاوت که در این جا یک سری از قطعات به دلیل فناوری بالا، فرآیند تولید خاص و غیره به صورت آماده از کشور مبدا وارد و سرهم بندی می شود.
 
به گزارش روز سه‌شنبه ایدرو، «امیر بیات» در نشست هماهنگی و بررسی الزام‌های تولید گوشی‌های تلفن همراه در کشور که با حضور «سیدستار هاشمی» معاون فناوری و مدیران وزارت ارتباطات برگزار شد، افزود: با توجه به اهمیت فزاینده عرصه فناوری اطلاعات و صنایع مرتبط، این سازمان برای حمایت از تولید تلفن‌های همراه با ایفای نقش به‌هم‌رسانی، توسعه‌ای و تسهیل‌گرانه  خود پیشگام خواهد بود.
 
وی، واقع‌نگری در سرعت تحولات این عرصه و ضرورت ایجاد مراکز تحقیق و توسعه روزآمد برای موفقیت طرح تولید تلفن‌های همراه داخلی را درکنار بهره‌گیری از ظرفیت همه متخصصان و تولیدکنندگان قطعات ضروری برشمرد.
 
بیات تاکیدکرد: با توجه به طبقه‌بندی‌های مختلف این محصول، ایدرو مصمم است با هم‌افزایی سایر بخش‌ها به‌ویژه وزارت ارتباطات، در فاز نخست این طرح مشارکت و تسهیل‌گری لازم برای تولید گوشی‌های تلفن همراه کلاسیک و قابلیت‌دار (Feature Phones)  را عملیاتی کند.
 
 معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات نیز در این دیدار با اعلام آمادگی کامل این وزارتخانه در مسیر همگامی با این طرح، اظهارداشت: وزارت ارتباطات از طریق مشارکت اپراتورها، تدابیر تعرفه‌ای و غیره، همه ظرفیت‌های قانونی خود را در طرح تولید داخل گوشی‌های تلفن همراه با هدف افزایش سهم بازار تولیدکنندگان بومی، ارتقای توان داخلی، اشتغال‌زایی و حرکت به سمت بالاتر این صنعت را به کار خواهد بست.
 
هاشمی، با اشاره به نقش غیرقابل انکار فناوری ارتباطات و اطلاعات و ابزارهای هوشمند آن، بهره‌گیری از مطالعات امکان‌سنجی همه‌جانبه و روزآمد، شناخت دقیق ابعاد بازار و احترام به حقوق مصرف‌کنندگان در کنار خودباوری و اهتمام به ارتقای توان داخلی در این عرصه مهم را از ضرورت‌ها و اولویت‌های وزارت ارتباطات برای پشتیبانی از تولید داخلی گوشی‌های تلفن همراه برشمرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.