تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

September 9, 2020
11:31 چهارشنبه، 19ام شهریورماه 1399
کد خبر: 116045

هشدار مجدد استرالیا به گوگل و فیس بوک برای پرداخت پول به ناشران خبر

نخست وزیر استرالیا روز گذشته تصریح کرد انتظار دارد گوگل و فیس بوک برای بازنشر محتوای خبری تولید شده توسط خبرگزاری های این کشور هزینه پرداخت کنند.
 
 
 
 به نقل از آسین ایج، درگیری میان شرکت های فناوری آمریکا از یکسو و رگولاتوری استرالیا از سوی دیگر در هفته های اخیر اوج گرفته است. در حالی که فیس بوک و گوگل بازنشر اخبار رسانه های استرالیایی از طریق شبکه های اجتماعی خود را به نفع رسانه های مذکور و موجب افزایش بازدیدکنندگان آنها می دانند و از همین رو اعتقادی به پرداخت پول بابت این کار ندارند، خبرگزاری ها و سایت های خبری استرالیا نظر دیگری دارند و انتظار دارند گوگل و فیس بوک بابت این کار هزینه بپردازند.
 
نخست وزیر استرالیا در سخنرانی روز سه شنبه خود تصریح کرده انتظار دارد نتایج ملموسی از مذاکره با فیس بوک و گوگل در این زمینه به دست آید و دولت وی قصد دارد پلاتفورم های دیجیتال را مجبور به پرداخت هزینه برای بازنشر اخبار سایت های استرالیایی نماید.
 
به دنبال تشدید فشارها، فیس بوک تهدید کرده که جلوی بازنشر و به اشتراک گذاری اخبار تولید شده توسط رسانه های استرالیایی و کاربران این کشور را خواهد گرفت.
 
اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا افزوده که در این زمینه با مقامات قضایی این کشور نیز مذاکره کرده و همچنین در حال مذاکره با ساندار پیچای مدیرعامل گوگل نیز هست. فیس بوک و گوگل بیم دارند در صورت ایجاد چنین رویه ای توسط استرالیا، دیگر کشورها نیز از مقامات استرالیایی تقلید کنند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.