تلفن همراه

گوشی

September 11, 2020
12:58 جمعه، 21ام شهریورماه 1399
کد خبر: 116094

رونمایی از نسخه بهبود یافته رقیب چینی اندروید

 
 
شرکت هواوی تکنولوژیز نسخه بهبود یافته سیستم عامل هارمونی او اس که برای جایگزینی سیستم عامل اندروید و دور زدن محدودیتهای آمریکا طراحی کرده است را معرفی کرد.
 
 ریچارد یو، رییس گروه مصرف کننده هواوی در کنفرانس طراحان هواوی در دونگوان اظهار کرد که نسخه بتای هارمونی او اس ۲.۰ برای تلویزیونهای هوشمند، ساعتها و سیستمهای اطلاعات سرگرمی خودرو موجود خواهد بود و تا دسامبر برای گوشیهای هوشمند عرضه می شود.
 
وی گفت: نخستین گوشی که از این سیستم عامل پشتیبانی می کند، تا سال میلادی آینده عرضه خواهد شد. در جهانی که بین خطوط تجاری آمریکا-چین به دو بخش تقسیم شده است، شرکت هواوی سیستم عامل هارمونی او اس را به عنوان سیستم عامل آینده برای بازار خانگی خود معرفی کرده است.
 
هواوی که بزرگترین سازنده تلفن هوشمند در جهان است، اذعان کرد محدودیتهای آمریکا علیه تامین تراشه روی فروش گوشیهای هوشمند این شرکت تاثیر گذاشته است. طبق آمار این شرکت، میزان فروشی گوشیهای هوشمند پس از این که در سال ۲۰۱۹ به ۲۴۰ میلیون دستگاه رسید، در نیمه اول سال ۲۰۲۰ حدود ۱۰۵ میلیون دستگاه بود. با این حال این مقام هواوی به توسعه اکوسیستم سرویسهای موبایل هواوی متمرکز شد که اکنون ۱.۸ میلیون طراح و ۴۹۰ میلیون کاربر فعال دارد و از ۹۶ هزار اپلیکیشن پشتیبانی کرده و سومین اکوسیستم موبایلی بزرگ پس از iOS اپل و اندروید گوگل است.
 
با اقدام دولت ترامپ در وضع مجموعه تحریمهایی که دسترسی هواوی به مشتریان و تامین کنندگان را قطع کرده است، این شرکت برای بقای خود مبارزه می کند و از قطعاتی که در اختیار دارد برای تولید محصولات مختلف از بیس استیشن گرفته تا تلفن هوشمند بهره می گیرد. هواوی پس از ۱۵ سپتامبر دسترسی به شرکایی نظیر شرکت تایوانی TSMC که پردازنده های Kirin را برای هواوی تولید می کرد را از دست می دهد. تراشه های مذکور در گذشته رقابت سختی با اسنپ دراگون کوالکام داشتند و هواوی در طراحی راهکارهای بی سیم ۵G سرمایه گذاری سنگینی کرده بود.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ، بدون قابلیت تولید یا تامین قطعات برای تلفنهای هوشمند، به نظر می رسد کسب و کار موبایل این شرکت به خطر افتاده است اما این موضوع مانع از این نشده که هواوی فعالانه به توسعه سیستم عامل هارمونی او اس به عنوان یک جایگزین بلندمدت سیستمهای عامل تلفن هوشمند آمریکایی بپردازند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.