امنیت

اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

September 11, 2020
13:20 جمعه، 21ام شهریورماه 1399
کد خبر: 116098

مایکروسافت: هکرهای روسی کمپین انتخاباتی «جو بایدن» را هدف قرار داده اند

 
مایکروسافت ادعا می کند که هکرهایی زیر نظر دولت روسیه، طی دو ماه گذشته بارها قصد داشته اند شرکت مشاوره ای «SDK» را که در کمپین انتخاباتی «جو بایدن» حضوری پررنگ دارد، مورد حمله سایبری قرار دهند. البته ظاهرا تلاش هکرهای روسی ناموفق بوده و نتوانسته اند به شبکه شرکت نفوذ کنند.
 
رویترز به نقل از دو منبع آگاه، این خبر را به صورت اختصاصی پوشش داده است. شرکت مشاوره ای«SKDKnickerbocker»  با کمپین انتخاباتی بایدن و دیگر دموکرات‌های همکاری نزدیکی دارد و مایکروسافت معتقد است طی دو ماه گذشته هکرها بارها تلاش کرده اند به شبکه این شرکت نفوذ کنند.
 
این نخستین باری نیست که مایکروسافت در مورد نفوذ هکرها به شرکت مشاوره ای وابسته به کمپین «جو بایدن» هشدار می دهد. پیشتر نیز حملاتی علیه «SKD» صورت گرفته و ردموندی ها در جریان این موضوع بوده و هشدار داده بودند.
 
باتوجه به اینکه چنین شرکت هایی عموما از امنیت بسیار بالایی برخوردار هستند و به راحتی نفوذ پذیر نیستند، ظاهرا حمله هکرها موفقیت آمیز نبوده و نتوانسته اند به اطلاعات شرکت مشاوره ای دسترسی خاصی پیدا کنند. طبق اظهارات یکی ازافراد مطلع شرکت SKD، حمله هکرها ناموفق بوده و راه به جایی نبرده اند. ظاهرا هکرها قصد داشتند به اطلاعات ایمیل کارمندان شرکت و سایر افراد مرتبط با کمپین دسترسی پیدا کنند که امنیت بالا و نفوذناپذیری زیرساخت های SDK مانع این موضوع شده است.
 
گفتنی است «هیلاری روزن» نایب رئیس «SKD» و همچنین سخنگوی «جو بایدن» تاکنون در مورد ادعاهای مطرح شده اظهار نظری نکرده اند.
 
در ماه نوامبر نیز سازمان های اطلاعاتی آمریکا بارها در مورد تلاش احتمالی برخی کشورها در مداخله و حمله هکری به انتخابات ریاست جمهوری این کشور هشدار داده بود. به نظر می رسد حملات جدید امتداد حملات قبلی ماه نوامبر هستند.
 
گروه هکری روسیه در بین محققان امنیت سایبری با نام «Fancy Bear» شناخته می شود و این اعتقاد وجود  دارد که «Fancy Bear» زیر نظر سازمان اطلاعات ارتش روسیه کار می کند.
 
پیشتر نیز گفته شده بود که هکرهای روسی در سال 2016 نیز در مبارزات انتخاباتی حزب دموکرات دخالت داشته اند و بار دیگر نیز می خواهند همان مسیر را طی کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.