اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

September 12, 2020
10:54 شنبه، 22ام شهریورماه 1399
کد خبر: 116103

ورود فناوری فضایی به اهداف جهش تولید

 
 
رییس سازمان فضایی ایران در صفحه اینستاگرام خود از وارد شدن حوزه فضایی در تحقق اهداف جهش تولید خبر داد.
 
مرتضی براری در صفحه اینستاگرام خود آورده است: "در راستای تحقق اهداف جهش تولید، حوزه فضایی نیز به عنوان یکی از محورهای راهبری تدوین شده در مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شده است.
 
جا دارد از اعضای محترم کمیته صنایع نوین خانه ملت به خاطر توجه ویژه به فناوری‎های نوین و آینده ساز تشکر کنم".
 
وی همچنین توضیح می‌دهد که بخش فضایی کشور مبتنی بر سند توسعه هوافضا مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و برنامه ششم توسعه در حال فعالیت است و نقشه راه این حوزه نیز بر اساس این اسناد تدوین شده است. حتی در شرایط تحریم‌های ظالمانه و سختگیرانه با همت و تلاش متخصصان، برنامه‌های توسعه این حوزه مطابق با جدول زمان بندی پیش بینی شده، پیش می‌رود و تلاش می‌کنیم تا این مسیر با شتاب بیشتر طی شود.
 
در حال حاضر شاخص شفافی در دنیا برای مقایسه فعالیت‌های کشورها وجود ندارد اما در سازمان فضایی، برنامه‌ای برای ترازیابی دقیق‌تر صنعت فضایی را در دستور کار داریم و در چند سال گذشته همواره توسعه متوازن تمام ارکان زنجیره حوزه فضایی در برنامه‌ها لحاظ شده است.
 
وی ادامه می‌دهد: هم اکنون جمهوری اسلامی ایران جزو معدود کشورهای صاحب چرخه کامل فناوری فضایی است و این صنعت با دست توانمند جوانان این سرزمین، بومی شده است. اکنون بیش از هر چیز نیاز به یک همدلی و همگرایی برای تدوین این مسیر داریم.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.