رسانه‌های اجتماعی

September 13, 2020
12:32 یکشنبه، 23ام شهریورماه 1399
کد خبر: 116152

چین ترجیح می دهد TikTok را در آمریکا خاموش کند

ICTna.ir – پکن با فروش اجباری عملیات اجرایی TikTok در آمریکا توسط ByteDance مخالفت کرده است و ترجیح می دهد این اپلیکیشن ویدئوهای کوتاه در آمریکا خاموش شود.
 
TikTok Law.JPG
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، از زمانی که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا ماه گذشته تهدید کرد اگر این سرویس فروخته نشود، آن را خواهد بست، ByteDance درحال مذاکره برای فروش بخش عملیاتی TikTok در آمریکا به خریداران بالقوه ای از جملخ مایکروسافت و اوراکل است. ترامپ به ByteDance مهلت داده است تا اواسط ماه سپتامبر این معامله را نهایی کند.
 
منابع مطلع در این زمینه می گویند مقامات چینی معتقدند این فروش اجباری هم شرکت ByteDancr و هم چین را در مواجهه با فشارهای واشینگتن ضعیف نشان خواهد داد.
 
این درحالیست که ByteDance در بیانیه ای به رویترز گفته است که دولت چین هرگز پیشنهادی مبنی بر بستن TikTok در ایالات متحده یا هر بازار دیگری نداده است.
 
برخی منابع می گویند چین ترجیح می دهد از بازنگری که در لیست صادرات فناوری در 28 آگوست کرده، استفاده کند تا هر معامله با ByteDance را در صورت نیاز به تاخیر بیاندازد.
 
ژائو لیجیان، وزیر امور خارجه چین نیز در نشست منظم خود با رسانه ها گفته است که ایالات متحده از مفهوم امنیت ملی سوءاستفاده کرده و از این شرایط برای متوقف کردن پیشروی فعالیت های تجاری شرکت های خارجی بهره برده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.