تلفن همراه

فناوری

September 13, 2020
16:43 یکشنبه، 23ام شهریورماه 1399
کد خبر: 116171

حرکت به سوی ایران هوشمند با نسل پنجم اینترنت

 
با ورود نسل پنجم ارتباطی به کشور، زمینه برای برداشتن گامی دیگر به سوی «ایران هوشمند» فراهم شد.
 
ورود نسل پنجم ارتباطی به ایران، با همت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مورد توجه قرار گرفته است.  ایران به سرعت حرکت به سمت فناوری نسل پنجم ارتباطی را آغاز کرده،  فناوری که در حال حاضر تنها در اختیار چند کشور است.
 
وزارت ارتباطات در هشتمین ویدیویی که از سری ویدیوهای ایران هوشمند منتشر کرده به جزئیات اینترنت نسل پنجم پرداخته است.
 
راه‌اندازی و توسعه نسل پنجم تلفن همراه در کشور،  امکان ارائه پهنای باند بسیار بالا، کاهش تاخیر ارتباطات دسترسی، دستیابی به سرعت بالاتر و ظرفیت بیشتر و پشتیبانی از فناوری‌های جدید را فراهم می‌کند.
 
نسل پنجم تلفن همراه قادر است تاخیر انتقال داده را به صفر برساند. ۵G تا صد برابر ترافیک بیشتری را نسبت به شبکه‌های امروزی مدیریت می‌کند و سرعت آن بیشتر از ۱۰ برابر ۴G است. البته پارامتر سرعت تنها یکی از ویژگی‌های نسل پنجم ارتباطی است.
 
 اواخر تیرماه سال گذشته همایش «ایران هوشمند» حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و وزیران ارتباطات کشورهای روسیه، ترکیه و جمهوری آذربایجان، در سالن اجلاس سران آغاز به کار کرد.
 
«ایران هوشمند» ایرانی است بهره‌مند از نیروی انسانی خلاق که چالش‌ها را فرصت بروز نوآوری می‌داند؛ ایران هوشمند یعنی کشوری که در آن توسعه اقتصاد دیجیتال برای حمایت از کسب و کارهای نوپا به یک روال تبدیل شده باشد.
 
ایران هوشمند یعنی حکمرانی هوشمند، یعنی مبارزه با فساد و ایجاد سازوکارهای شفاف در خدمات اداری و در دسترس بودن انواع خدمات عمومی در گوشی همراه هر ایرانی؛ ایران هوشمند یعنی ایران متصل به جهان اما مقاوم‌سازی شده در برابر سلطه فناورانه؛ ایران هوشمند آینده روشن را برای نسل امروز و فردای خود به ارمغان می‌آورد.
 
هدف از ایران هوشمند و طرح‌های متعدد ذیل آن ایجاد ثروت از طریق اقتصاد دیجیتال است و استارتاپ‌ها به‌عنوان فوتون‌های روشن‌کننده اقتصاد دیجیتال نقشی مهم در این زمینه خواهند داشت.
 
آینده روشن در گروی ایران هوشمند است و یکی از مهم‌ترین راهبردهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دوره فعلی، تقویت اقتصاد دیجیتال و حمایت از کسب‌وکارهای نوپاست که در نهایت منجر به کارآفرینی در این حوزه می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.