تلفن همراه

فناوری

September 14, 2020
14:17 دوشنبه، 24ام شهریورماه 1399
کد خبر: 116199

تحریم هواوی یک میلیارد دلار به اپراتورهای کانادایی خسارت می زند

 
 
دولت کانادا قصد ندارد خسارت یک میلیارد دلاری که در نتیجه تحریم تجهیزات هواوی در توسعه ۵G به وجود می آید را برای اپراتورهای ارتباطی جبران کند و همین امر چالش هایی را به وجود آورده است.
 
 به نقل از رویتزر، به نظر می رسد اگر دولت کانادا تجهیزات هواوی را در زیرساخت شبکه ۵G ممنوع کند، تصمیمی برای جبران خسارت وارد شده به شرکت های ارتباطی بزرگ ندارد. چنین عملکردی به جنجال و جنگ بر سر یک میلیارد دلار (کانادایی) غرامت منجر می شود. 
 
این درحالی است که دولت این کشور تحت فشار آمریکا است تا به دلایل امنیتی استفاده از تجهیزات هواوی را  ممنوع کند. درهمین راستا کانادا مشغول تحقیقات درباره اعطای اجازه  استفاده از تجهیزات هواوی در شبکه نسل پنجم اینترنت موبایل است.
 
اپراتورهایی که تحت تاثیر چنین تحریمی قرار می گیرند به طور واضح اعلام کرده اند در صورت تصویب چنین ممنوعیتی خواهان  دریافت غرامت برای تغییر و جابجایی تجهیزات فعلی هواوی هستند.
 
اما به نظر می رسد دولت کانادا هنوز قانع نشده است. یک منبع دولتی که خواست ناشناس بماند، در این باره می گوید: مطمئن نیستم از لحاظ حقوقی، مجبور به جبران خسارتی باشیم  در نتیجه اتخاذ تصمیمی برای حفظ امنیت ملی به وجود آمده است.
 
به گفته این منبع آگاه سیاستمداران کانادایی علاوه بر آنچه گفته شد باید نگران دیدگاه مردم درباره اعطای یک میلیارد دلار کانادایی یا بیشتر به چند شرکت بزرگ باشند.
 
این در حالی است که دولت کانادا بیش از ۲ سال صرف تحقیقات درباره استفاده از تجهیزات هواوی در توسعه شبکه ۵Gکرده، اما تاکنون هیچ تصمیمی در این باره اتخاذ نکرده است.
 
در نتیجه اپراتورهای کانادایی این چالش را به شیوه خود حل کرده اند. دو اپراتور «بل کانادا» و «تلوس کورپ»  که از تجهیزات هواوی در توسعه اینترنت ۴G استفاده کرده بودند، اکنون اعلام کرده اند با اریکسون و نوکیا همکاری می کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.