اپلیکیشن

تلفن همراه

September 15, 2020
11:50 سه شنبه، 25ام شهریورماه 1399
کد خبر: 116220

اتحادیه اروپا اپ‌های ردیابی کرونا را به یکدیگر متصل می‌کند

 
چندین کشور اروپایی در حال آزمایش پلتفرمی هستند تا اپلیکیشن‌های ردیابی کرونای ملی را به یکدیگر متصل می‌کند تا مبارزه با بحران شکل بهتری به خود گیرد.
 
 به نقل از رویترز، کمیسیون اروپا این پلتفرم را روی سرور‌های اپلیکیشن‌های جمهوری چک، دانمارک، آلمان، ایرلند، ایتالیا و لتونی که طراحی اپلیکیشن مشابهی دارند به همراه درگاه جدیدی برای تبادل داده آزمایش کرده است.
 
کمیسر تیری برتون عضو کمیسیون اروپا و مدیرارشد اجرایی فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «بسیاری از دولت‌های عضو از اپلیکیشن‌های ردیابی و اخطار تماس استفاده می‌کنند. زمان آن رسیده که این اپلیکیشن‌ها را با هم مرتبط کنیم». دربیانیه وی آمده است: «سفر و تبادل فردی درون مایه پروژه اتحادیه اروپا و بازار واحد محسوب می‌شوند. این درگاه در بحران کرونا علاوه بر نجات جان افراد به انجام این کار کمک می‌کند.»
 
این درگاه با همکاری شرکت نرم‌افزاری SAP آلمان و تلکام هلند ساخته شده است که قرار است امکان ردیابی تماس بین افراد در زمان مسافرت را فراهم و درصورت ابتلای فرد هشدار لازم را صادر کند.
 
این قابلیت برون مرزی به اپلیکیشن‌های ردیابی که در حال حاضر تنها در درون مرز‌های ملی کار می‌کنند اضافه خواهد شد و هدف از این کار افزایش امنیت سفر و توریسم است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.