اپراتورها

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

September 15, 2020
12:27 سه شنبه، 25ام شهریورماه 1399
کد خبر: 116225

رئیس شرکت مخابرات ایران: ۵ هزار میلیارد تومان در بخش مخابرات سرمایه‌گذاری شد

 
 
رییس شرکت مخابرات ایران از سرمایه‌گذاری پنج هزار میلیارد تومانی در حوزه مخابرات خبر داد.
 
«مجید صدری» روز سه شنبه در مراسم امضای تقاهم‌نامه همکاری شرکت مخابرات ایران و سندیکای صنعت مخابرات افزود: شرکت مخابرات در حوزه شبکه ملی اطلاعات، تکالیفی دارد که باید آن‌ها را به نتیجه برساند، از جمله این که باید زیرساخت مناسبی را در شبکه ملی اطلاعات به ویژه در بخش مترو و لایه‌های مختلف شبکه ایجاد کند تا تمام دست اندرکاران شبکه ملی بتوانند از آن استفاده کنند.
 
وی افزود: سرمایه‌گذاری‌ها باید به سمتی برود که بتوانیم در بحث توسعه شبکه ملی اطلاعات و همینطور مترو از تولیدات داخلی استفاده کنیم. بالغ بر ۷۵ درصد از تجهیزات شرکت مخابرات از تولیدات داخلی توسعه داده شده است.  
 
با امضای تفاهم‌نامه امروز تعهد می کنیم سه هزار میلیارد تومان برای توسعه و ایجاد زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات که بر عهده شرکت مخابرات ایران است سرمایه گذاری کنیم.
 
صدری اشاره کرد: در دو سال گذشته ۱۰۰ میلیون یورو تجهیزات که در گذشته از خارج از کشور تهیه می‌شد را تولید داخلی کردیم. علاوه بر این ۲ هزار میلیارد تومان در لایه های دسترسی خود مخابرات هزینه کردیم.  
 
رئیس شرکت مخابرات تشریح کرد: مجموعه پنج هزار میلیارد تومان در این زمینه سرمایه گذاری کرده‌ایم که سه هزار میلیارد به شبکه ملی اطلاعات برمی گردد.  
 
فرامرز رستگار، دبیر سندیکای مخابرات ایران که طرف دوم این تفاهم‌نامه است نیز گفت: ما پس از برگزاری جلسات زیاد با مجموعه‌های مختلف توانستیم نیازهای شبکه ملی اطلاعات را احصا کنیم. بر اساس یک برنامه دو ساله فهرستی تنظیم شد و وضعیت تولید داخل را مشخص کردیم.  
 
رستگار افزود: تاکید ما بر بومی‌سازی تکنولوژی پیشرفته است و روی تکنولوژی های متوسط زمان نمی گذاریم. در این نمایشگاه بیشتر سعی کردیم تکنولوژی هایی را ارایه بدهیم که کاربران و اپراتورها خیلی در جریان آن دستاوردها نیستند.  
 
 
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.