تبلت

تلفن همراه

September 15, 2020
22:17 سه شنبه، 25ام شهریورماه 1399
کد خبر: 116245

آیپد نسل هشتم معرفی شد

 
 
اپل در سالگرد ۱۰ سالگی آیپد نسل هشتم این تبلت را معرفی کرد که قدرت پردازش فوق العاده را در کنار همان طراحی آشنا به ارمغان می‌آورد.
 
آیپد نسل هشتم از نمایشگر ۱۰.۲ اینچی رتینا برخوردار است که با قلم اپل پنسل سازگاری دارد. این تبلت از چیپست ۷ نانومتری A12 بهره می‌برد که شامل پردازنده ۶ هسته‌ای، پردازشگر گرافیکی ۴ هسته‌ای و موتور عصبی است.
 
موتور عصبی که برای اولین بار به آیپدهای میان‌رده آمده، در اجرای محاسبات مبتنی بر هوش مصنوعی نقش دارد و میزبان پردازنده ۸ هسته‌ای قدرتمند است. این موارد در کنار هم قدرت پردازش گرافیکی را نسبت به نسل قبل ۲ برابر ارتقا داده و اپل با کنایه به رقبا آنرا ۲ برابر قوی‌تر از پرفروش‌ترین لپتاپ ویندوزی، ۶ برابر سریعتر از پرفروش‌ترین تبلت اندرویدی و به همین میزان قویتر از پرفروشترین کروم بوک عنوان می‌کند.
 
از نظر نرم‌افزاری آیپد نسل هشتم با iPadOS 14 همراه شده که قابلیت‌هایی مثل تبدیل متن نگارش شده توسط اپل پنسل به متن تایپ شده را به همراه می‌آورد.
 
 
این تبلت میزبان دوربین ۸ مگاپیکسلی است و به واسطه طراحی مشابه با نسل قبل با کیس‌ها و کیبورد اپل و لاجیتک سازگاری دارد.
 
برخلاف شایعاتی که در مورد درگاه USB-C به گوش می‌رسید، هنوز شاهد پورت لایتنینگ هستیم. مشخص نیست چرا آیپد نسل هشتم از این پورت محروم شده چرا که آیپد ایر جدید و آیپد پرو به USB-C مجهز شده‌اند. علاوه بر این اپل علی رغم فاصله گرفتن از کلید Touch ID آنرا در این تبلت تعبیه کرده است.
 
آیپد نسل هشتم که ۱۰۰ درصد از آلومینیوم بازیافتی تولید شده، در رنگ‌های خاکستری، نقره‌ای و طلایی عرضه می‌شود. پیش فروش این تبلت با قیمت پایه ۳۲۹ دلاری برای نسخه ۳۲ گیگابایت از همین حالا شروع شده و از جمعه به بازار عرضه خواهد شد. نسخه سازگار با شبکه LTE نیز با قیمت ۴۵۹ دلار در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.