رسانه‌های اجتماعی

September 16, 2020
13:20 چهارشنبه، 26ام شهریورماه 1399
کد خبر: 116273

ترامپ: اوراکل به معامله TikTok نزدیک شده اما ByteDance به دنبال حفظ مالکیت حداکثری خود است

ICTna.ir – دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا گفته است که شنیده اوراکل به معامله با ByteDance بر سر خرید اپلیکیشن TikTok نزدیک شده است هرچند که منابع نزدیک، به او گفته اند که این کمپانی چینی به دنبال مالکیت حداکثری این اپلیکیشن است.
 
TikTok Office in US.JPG
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، ترامپ به ByteDance دستور داد به دلیل نگرانی های امنیتی ایالات متحده درخصوص اطلاعات کاربران آمریکایی که ممکن است در اختیار دولت کمونیستی چین قرار داده شود، سهام TikTok را واگذار کند. او تهدید کرد که اگر ByteDance به تصمیم او تکمین نکند، TikTok را در ایالات متحده مسدود خواهد کرد.
 
براساس پیشنهاد ByteDance، این شرکت چینی سهام عمده اش در بیزینس جهانی TikTok را حفظ خواهد کرد و مرکزی برای این اپلیکیشن در ایالات متحده ایجاد خواهد کرد. 
 
استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا روز دوشنبه گفته بود ByteDance همچنین پیشنهاد ایجاد 20 هزار شغل در آمریکا به واسطه TikTok را مطرح کرده است.
 
منابع مطلع گفته اند احتمالا اوراکل شریک فناوری ByteDance و مسوول مدیریت دیتای TikTok خواهد شد و سهم اندکی در این اپلیکیشن داشته باشد.
 
ترامپ در این باره گفته است که شنیده ام آنها خیلی به معامله نزدیک هستند و دولت او به زودی برای تائید یا رد آن تصمیم گیری خواهد کرد. ضمن اینکه او از علاقه مندان به لری الیسون، مدیرعامل اوراکل است.
 
ظاهرا پیشنهاد ByteDance به بررسی و تائید کمیته سرمایه گذاری خارجی (CFIUS) و هیات دولت ایالات متحده نیاز دارد که بر نحوه مذاکرات بر سر این معامله و نحوه عملکرد TikTok نظارت کنند.
 
مونچین که ریاست CFIUS را نیز برعهده دارد و ویلبور روس، وزیر تجارت آمریکا روز گذشته برای بررسی پیشنهاد ByteDance در کاخ سفید دیدار کردند.
 
هنوز مشخص نیست آیا ترامپ پیشنهاد ByteDance را خواهد پذیرفت یا خیر و در این میان کاخ سفید، اوراکل و ByteDance هنوز به سوالات مطرح شده در این باره پاسخ نداده اند.
 
امضای قرارداد با TikTok که به ByteDance اجازه می دهد مالکیت حداکثری خود را حفظ کند، یک چرخش برای ترامپ و آژانس های دولتی ایالات متحده و اداراتی که CFIUS را تشکیل می دهند، خواهد بود.
 
ترامپ روز 14 آگوست سال 2020 فرمان اجرایی را امضا کرد که براساس آن ByteDance موظف شد TikTok را در آمریکا واگذار کند.
 
برخی از کارشناسان CFIUS معتقدند که تصویب این معامله نشان دهنده حذف عمده ای از بررسی های سنتی امنیت ملی در معاملات انجام شده توسط کارمندان دولت ایالات متحده است.
 
پائول ماکوردت، وکیل تنظیم مقررات در Cleary Gottlieb Steen & Hamilton LLP دراین باره گفته است: در این معامله هیچ چیزی طبیعی نیست و همه چیز در دستان سیاستمداران است تا کارشناسان حرفه ای CFIUS. آنچه اینجا شگفت آور است، این است که فرایند عمومی و سیاسی و ادامه مذاکرات بعد از صدور دستور واگذاری چگونه خواهد بود.
 
درحالیکه TikTok بخاطر ویدئوهای رقصش میان نوجوانان به شدت محبوب شده است، مقامات ایالات متحده از سال گذشته درباره اطلاعات شخصی 100 میلیون کاربر آمریکایی که در اختیار مالک چینی این اپلیکیشن است، ابزار نگرانی کردند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.