امنیت

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

September 17, 2020
12:24 پنجشنبه، 27ام شهریورماه 1399
کد خبر: 116298

دو تیم هکری چینی خرابکار علیه شرکت‌های آمریکایی شناسایی شدند

 
وزارت دادگستری آمریکا امروز (۲۶شهریور)  در کنفرانس زنده اعلام کرد که موفق شده‌اند دو تیم هکر‌های چینی را شناسایی کند. به گفته جفری روزن،  معاون دادستان کل ایالات متحده دو تیم از هکر‌های چینی با همکاری دو هکر مالزیایی برای هک شرکت‌های آمریکایی و اروپایی شناسایی شده‌اند.
 
به گزارش پیوست به نقل از بلومبرگ، در این کنفرانس روزن با انتقاد از دولت چین تصریح کرد که دولت چین برای دستگیری این هکر‌ها همکاری نداشته است. همچنین به گفته مایکل شروین، دادستان موقت آمریکا این هکر‌های چینی با ارتش و دولت چین رابطه نزدیکی دارند. شروین در این زمینه گفت: «صد‌ها شرکت و هزاران نفر هدف حمله این هکر‌های چینی قرار گرفته‌اند.»
 
به گفته شروین هکرهای در حملات اخیر خود از دو الگوی حمله استفاده کرده‌اند. الگوی اول روش حمله به «زنجیره عرضه» است. در این روش هکرها ابتدا به شرکت نرم‌افزاری نفوذ کرده و بدافزاری را به نرم‌افزار این شرکت‌ها وارد کرده‌اند، سپس از آنجایی که کسی از این حملات اطلاعی نداشت، این نرم‌افزارها به شرکت‌های دیگر به فروش می‌رسید. استفاده از این نرم‌افزار‌های آلوده به تروجان به هکر‌ها اجازه می‌دهد که اطلاعات پایگاه‌ داده‌های قربانیان را به سرقت ببرند.
 
در الگوی دیگری هکر‌های چینی با همکاری دو متهم مالزیایی به شرکت‌های بزرگ بازی‌های آنلاین است. صنعت بازی‌های آنلاین که در حال‌حاضر میلیارد‌ها دلار ارزش دارد یکی از پردرآمدترین صنایع سرگرمی محسوب می‌شوند. هکر‌ها با حمله به این شرکت‌ها علاوه بر نفوذ به آنها، توکن، ارز‌های دیجیتال و دارایی‌های دیجیتال ارزشمند این شرکت‌های بازی را از به سرقت برده‌ و این اموال را به صورت آنلاین به شرکت‌های دیگری که البته از منشا این اموال اطلاعی نداشته‌اند به فروش می‌رساندند.
 
برخلاف هکرهای چینی، هکرهای مالزیایی با همکاری نیروهای امنیتی مالزی دستگیر شده و در مالزی تحت محاکمه هستند و قرار است تا چند ماه آینده و پس از طی شدن روند قضایی در مالزی تحویل امریکا شوند.
 
وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که با تمام توان و با همکاری تمامی نهاد‌های امنیتی داخلی و بین‌المللی و شرکت‌های تکنولوژی از جمله فیسبوک، مایکروسافت و گوگل در زمینه مبارزه با جرایم سایبری فعال است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.