اپلیکیشن

تلفن همراه

September 18, 2020
12:09 جمعه، 28ام شهریورماه 1399
کد خبر: 116307

فروشگاه گوگل به روی اپلیکیشن‌های جاسوسی بسته شد

 
 
گوگل از اول اکتبر اپلیکیشن‌های جاسوسی را در فروشگاه برنامه Google Play ممنوع خواهد کرد.
 
 این شرکت قصد دارد با برنامه هایی که به طور مخفیانه اطلاعات شخصی کاربران را بدون اطلاع آنها منتقل می کند، مقابله کند.
 
این تصمیم بر مبنای خط مشی گوگل اعلام شده که رفتار فریبکارانه در اپلیکیشن‌ها را ممنوع کرده است. با وجود این سیاست، اپلیکیشن‌های جاسوسی متعدد توانسته اند از این برخورد مصون بمانند.
 
اپلیکیشن‌های جاسوسی به شکلی طراحی شده اند که پنهان و غیرقابل شناسایی بمانند و می توانند اطلاعات درباره برنامه هایی که یک شخص استفاده می کند، افرادی که با آنها در تماس است و محتوای فایلها و عکسهای گالری گوشی را منتقل کنند. به دلیل این که اپلیکیشن‌های مذکور مخفی هستند، به راحتی مورد بهره برداری قرار گرفته و از آنها برای سوءاستفاده از افراد استفاده می شود.
 
با این حال گوگل همچنان اپلیکیشن‌های کنترل والدین را مجاز شمرده که قابلیتهای مشابه اپلیکیشن‌های جاسوسی را دارند. تنها تفاوت این است که اپلیکیشن‌های مذکور باید علامتی را به طور دائمی نمایش دهند که به کاربر گوشزد می کند تحت ردیابی قرار دارد و عملکرد پنهانی را برای این اپلیکیشن‌ها دشوارتر می کند.
 
گوگل پیش از این تبلیغات طراحان اپلیکیشن‌های جاسوسی در پلتفرم تبلیغاتی خود را ممنوع کرده بود اما برای اعمال این ممنوعیت دچار مشکل بوده است. وب سایت تک کرانچ ماه گذشته گزارش کرده بود چندین شرکت در این حوزه همچنان سرگرم نمایش تبلیغات از طریق پلتفرم گوگل هستند.
 
بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، فروشگاه Google Play هفته جاری اعلام کرد اپلیکیشن‌هایی که مالکیت یا هدف اصلی خود را به درستی ارائه نمی دهند، ممنوع خواهند شد اما چگونگی این سیاست مبهم است و معلوم نیست آیا شامل اپلیکیشن‌هایی مانند VPN ها یا مسدودکنندگان تبلیغات می شود یا خیر.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.