اپلیکیشن

تلفن همراه

September 18, 2020
12:28 جمعه، 28ام شهریورماه 1399
کد خبر: 116313

احراز هویت ازطریق حسگر اثر انگشت برای ورود به واتساپ تحت وب

 
 
توسعه‌دهندگان واتساپ برای افزایش امنیت کاربران، درحال توسعه‌ی امکان احراز هویت ازطریق حسگر اثر انگشت برای ورود به نسخه‌ی تحت وب هستند.
 
 
گزارش‌ها نشان می‌دهد که واتساپ (WhatsApp) درحال توسعه‌ی قابلیت تأمین امنیت ازطریق حسگر اثر انگشت برای ورود به حساب کاربری در نسخه‌ی تحت وب خود است. این قابلیت باعث خواهد شد امنیت حساب کاربران نسبت‌به حالت کنونی ورود به حساب، بیشتر شود.
 
واتساپ چندی‌پیش نسخه‌ی تحت وب پیام‌رسان خود را راه‌اندازی کرد و کاربران این امکان را پیدا کردند که ازطریق مرورگر کامپیوترهای رومیزی به حساب خود دسترسی داشته باشند. حال، اطلاعاتی منتشر شده است که حکایت از فعالیت تیم توسعه‌ی واتساپ روی افزایش امنیت سرویس ارائه‌شده دارد.
 
به‌گزارش WABeInfo، پیام‌رسان واتساپ که تحت مالکیت شرکت فیسبوک است، درحال توسعه‌ی قابلیت احراز هویت با اثر انگشت برای WhatsApp Web است. درادامه‌ی گزارش، روش استفاده از اثر انگشت چنین عنوان شده است که کاربر برای بازکردن حساب خود در وب باید ابتدا ازطریق گوشی هوشمند، اثر انگشت خود را اسکن کند تا دسترسی به حساب برای او امکان‌پذیر شود.

 
درحال حاضر، بازکردن حساب کاربری در نسخه‌ی تحت وب واتساپ با روش اسکن کد QR به‌نمایش درآمده در مرورگر، به‌وسیله‌ی گوشی است. همچنین، کاربر می‌تواند با انتخاب گزینه‌ی Stay Log in اعلام کند که زمان بیشتری برای ماندن در حساب نیاز دارد. انتخاب این گزینه منوط به متصل‌ماندن اینترنت گوشی است تا دسترسی قطع نشود. بااین اوصاف، افزودن احراز هویت ازطریق حسگر اثر انگشت، یک لایه‌ی امنیتی بسیار محکم دربرابر نفوذ مهاجمان ایجاد خواهد کرد.
 
علاوه‌براین، قابلیت‌های دیگری نیز درحال توسعه است تا در به‌روزرسانی‌های بعدی واتساپ برای کاربران ارائه شوند، ازجمله این قابلیت‌ها می‌توان به امکان بی‌صدا‌کردن (Mute) همیشگی برخی چت‌ها اشاره کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.