5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اینترنت و شبکه

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

September 20, 2020
11:17 یکشنبه، 30ام شهریورماه 1399
کد خبر: 116354

روسیه تراشه ۶G ساخت/ دسترسی به اینترنت ماهواره ای

 
 
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد آزمایشگاهی غیر نظامی در این کشور تراشه ای برای تسریع توسعه اینترنت۶G ساخته است.
 
به نقل از تاس، دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد کارشناسان این کشور نوع جدیدی از تراشه ابداع کرده اند که توسعه نسل ششم شبکه های ارتباطی را سرعت می بخشد.
 
او که در یک کنفرانس آنلاین سخنرانی می کرد، در ادامه افزود: اخیرا یک آزمایشگاه در روسیه به دستاوردی مهم در حوزه ۶G دست یافته است. البته نمی توانم مکان آن را فاش  کنم. در این آزمایشگاه نوع جدیدی از تراشه ساخته شده که تاکنون در جهان ابداع نشده بوده است. به عبارت دیگر می خواهم بگویم شبکه۶G یکی از چشم اندازهای آینده ما است.
 
به گفته پسکوف آزمایشگاه مذکور غیر نظامی است.
 
این درحالی است که برای راه اندازی نسل ششم شبکه های ارتباطی، باید چالش های فناوری متعددی را برطرف کرد.
 
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در ادامه و با اشاره به چشم انداز فناوری در آینده این کشور افزود: تا چند سال دیگر می توانیم به اینترنت ماهواره ای دسترسی یابیم. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.