تلفن همراه

گوشی

September 20, 2020
16:43 یکشنبه، 30ام شهریورماه 1399
کد خبر: 116386

هجوم مشترکان چینی برای خرید گوشی های هواوی

ICTna.ir – هواوی به دلیل تحریم های اعمال شده از سوی آمریکا به زودی امکان ساخت و تولید گوشی های جدید خود را نخواهد داشت. به همین دلیل هم درخواست برای خرید گوشی های این وندور چینی در بازار این کشور به شدت افزایش یافته است.
 
huawei-p40-770x285.jpg
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، بازارهای بزرگ تلفن همراه در چین تورم قیمت شدیدی را روی گوشی های هوشمند هواوی به ویژه پرچم داران آن تجربه می کند. 
 
به نظر می رسد مشترکان چینی چشم انتظار گوشی های مدل جدید بودند و به دلایل منطقی پیش بینی می شود هواوی خیلی زود کمبود شدید تجهیزات را تجربه کند.
 
قانون عرضه و تقاضا بندرت بازار را ناامید کرده است به ویژه اینکه یک رکود پیش بینی شده در تجهیزات اغلب به خودی خود موجب افزایش تقاضا می شود.
 
گفته می شود مصرف کننده چینی تازه ثروتمند شده، به شدت به نمادهای ابزار شرایط جدید خود علاقه مند است و و به نظر می رسد فروش گران ترین نسخه های طراحی شده گوشی های هواوی 40 درصد بیش از میزان رقم فروش آن در ابتدای سال باشد.
 
باتوجه به تحریم های آمریکا، هواوی نمی تواند چیپست های برند Kirin خود را بسازد زیرا از کیت های آمریکایی برای تولید آن استفاده می کرد و از این پس نمی تواند آنها را از شرکت کوالکام آمریکایی که راهبر این بازار محسوب می شود، بخرد.
 
مدیاتک و SMIC از آمریکا برای دریافت مجوز برای ادامه همکاری خود با هواوی اقدام کرده اند اما بعید به نظر می رسد این مجوز توسط دولتی که ظاهرا مصمم است نمونه ای از این غول چینی فناوری را بسازد، ارایه شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.