تلفن همراه

گوشی

لوازم جانبی

September 21, 2020
11:34 دوشنبه، 31ام شهریورماه 1399
کد خبر: 116403

مشخصات فنی شارژر بی سیم سامسونگ Trio اعلام شد

 
 
تریو، شارژر بی‌سیم سامسونگ است که به‌صورت هم‌زمان توانایی شارژ سه دستگاه را دارد. بر اساس اعلام رسمی، تریو می‌تواند گوشی‌های سامسونگ را با توان خروجی ۹ وات شارژ کند.
 
 
اوایل ماه جاری میلادی بود که سامسونگ، یک روز پیش از برگزاری همایش بزرگ ایفا ۲۰۲۰، مراسمی آنلاین تحت عنوان «زندگی توقف‌ناپذیر» (Life Unstoppable) برگزار کرد که در جریان برگزاری آن شاهد رونمایی محصولات متنوعی نظیر گلکسی تب A7 و گلکسی فیت ۲ بودیم. در بخشی از مراسم سامسونگ، از شارژر بی‌سیم جدیدی تحت عنوان تریو (Samsung Wireless Charger Trio) پرده‌برداری شد که تا حدی ما را یاد پروژه‌ی شکست‌خورده‌ی ایرپاور اپل می‌اندازد. تریو دستگاهی است که می‌تواند به‌صورت هم‌زمان و بی‌سیم، یک گوشی هوشمند، یک ایرباد بی‌سیم و یک ساعت هوشمند را شارژ کند؛ روی بخش بالایی تریو حفره‌ای دیده می‌شود که مخصوصا ساعت گلکسی واچ ۳ است.
 
سامسونگ در جریان برگزاری همایش زندگی توقف‌ناپذیر، مشخصات فنی شارژر تریو را اعلام نکرد، اما اکنون پس از گذر چند هفته مشخصات رسمی محصول ازطریق شعبه‌ی آلمان و کره‌ی وب‌سایت سامسونگ اعلام شده است. بر اساس اعلام رسمی، تریو دارای ۶ سیم‌پیچ شارژ است و می‌تواند گوشی‌های هوشمند سامسونگ را با توان خروجی حداکثر ۹ وات شارژ کند که سرعت زیادی به‌حساب نمی‌آید. همچنین آن دسته از محصولاتی که تحت پشتیبانی استاندارد بی‌سیم شی (Qi) هستند با توان حداکثر پنج وات و دستگاه‌های اپل با توان ۷٫۵ وات شارژ می‌شوند.

درکنار این‌ها سامسونگ می‌گوید شارژر تریو دارای نشانگر داخلی LED است تا بتوانید از وضعیت شارژ باخبر شوید. بر اساس اعلام شرکت کره‌ای، ابعاد شارژر بی‌سیم تریو برابربا ۲۴۰ در ۸۶ در ۱۵٫۵ میلی‌متر و وزن آن ۳۲۰ گرم است. سامسونگ قصد دارد تریو را در رنگ‌های مشکی و سفید عرضه کند؛ امکان شارژ گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ (سری گلکسی اس، گلکسی نوت، گلکسی زد فلیپ و گلکسی فولد)، از گلکسی اس ۶ گرفته تا گلکسی زد فولد ۲ وجود دارد.
 
درکنار این‌ها می‌توان هدفون‌های توگوشی تمام‌بی‌سیم گلکسی بادز و گلکسی بادز پلاس و گلکسی بادز لایو را با تریو شارژ کرد. مدل‌هایی از گلکسی واچ که از فناوری شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند نیز با تریو سازگاری دارند. سامسونگ می‌گوید کاربر درصورت تمایل می‌تواند زمان روشن و خاموش شدن خودکار تریو را تنظیم کند. شارژر بی‌سیم سامسونگ با کابل USB-C به USB-C عرضه می‌شود.
 
در توضیحات مربوط به تریو در وب‌سایت رسمی سامسونگ آمده گوشی‌های هوشمندی که دارای قابی با حداکثر ضخامت سه میلی‌متر باشند، امکان شارژ شدن‌شان ازطریق تریو وجود دارد؛ البته جنس قاب نیز بسیار پراهمیت است. اگر کیس گوشی باعث شود دمای شارژر بیش از حد افزایش پیدا کند، تریو به‌صورت خودکار توان خروجی را پایین می‌آورد و طبیعتا سرعت شارژ هم پایین می‌آید.
 
درحال‌حاضر به‌طور دقیق نمی‌دانیم که سامسونگ می‌خواهد در چه تاریخی شارژر بی‌سیم تریو را روانه‌ی بازار کند. به‌علاوه قیمت تریو نیز نامشخص است. با درنظرگرفتن ظاهر شدن تریو در وب‌سایت سامسونگ، پیش‌بینی می‌کنیم که عرضه‌ی محصول در آینده‌ای نزدیک اتفاق بیفتد. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.