رسانه‌های اجتماعی

September 21, 2020
17:31 دوشنبه، 31ام شهریورماه 1399
کد خبر: 116422

اعتراض آمریکا به دستور قاضی که محدودیت های اعمال شده روی WeChat را متوقف کرد

ICTna.ir – وزارت بازرگانی آمریکا به دستور صادر شده توسط یک قاضی این کشور مبنی بر توقف ابلاغیه صادر شده برای گوگل و اپل از سوی این وزارتخانه درخصوص توقف مسدودسازی WeChat از اپ استورها اعتراض کرده و آن را به چالش می کشد.
 
WeChat Ban.JPG
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، لورل بیلر، قاضی عالی رتبه آمریکایی در سانفرانسیسکو حکم اولیه ای برای توقف دستور این وزارتخانه صادر کرده که براساس این دستور ممکن است سایر تراکنش های این کشور با Tencent که هولدینگ WeChat محسوب می شود نیز ممنوع شود که منجر به غیرقابل استفاده شده این برنامه در ایالات متحده می شود.
 
وزارت بازرگانی ایالات متحده اعلام کرده است: ممنوعیت معاملات شناسایی شده برای محافظت از امنیت ملی ایالات متحده ضروری است و این وزارتخانه انتظار دارد به زودی از این حکم قضایی خلاص شود.
 
این اپلیکیشن چینی که 19 میلیون کاربر روزانه در ایالات متحده و یک میلیارد کاربر در سراسر جهان دار، قرار بود روز یکشنبه از فروشگاه های اپلیکیشن های تلفن همراه در آمریکا حذف شود.
 
حکم این قاضی به این معنی است که WeChat و TikTok که متعلق به شرکت های چینی هستند و هدف دستورهای اجرایی دونالد ترامپ قرار گرفته اند، فعلا در ایالات متحده در دسترس خواهند بود.
 
دولت ترامپ بر اساس این ادعا که WeChat یک تهدید امنیت ملی است، محدودیت هایی علیه این برنامه چینی اعمال کرده، اما قاضی بیلر اعلام کرد که شواهد در این باره ناکافی است.
 
قاضی بیلر در حکمی که روز شنبه صادر و اوایل روز یکشنبه منتشر شد، نوشت: WeChat به عنوان یک مکان عمومی مجازی برای جامعه چینی زبان و جامعه آمریکایی چینی در ایالات متحده عمل می کند و تنها وسیله ارتباطی آنها است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.