September 22, 2020
14:38 سه شنبه، 1ام مهرماه 1399
کد خبر: 116444

اپل احتمالا ماه آینده از آیفون ۱۲ مینی با نمایشگر ۵.۴ اینچی رونمایی خواهد کرد

 
 
ارزانترین عضو خانواده آیفون ۱۲ احتمالا مدلی با نمایشگر ۵.۴ اینچی است که با عنوان آیفون ۱۲ مینی معرفی خواهد شد.
 
اپل در مراسم شهریور ماه خود از هیچ آیفونی رونمایی کرد تا بسیاری از شایعات و گمانه‌زنی‌ها نقش بر آب شوند. با این حال انتظار می‌رود ماه آینده شاهد خودنمایی این سری باشیم. البته هنوز افشاگران و رسانه‌‌ها درباره تعداد مدل‌های سری ۱۲ به توافق نرسیده‌اند و در حالی که برخی از ۳ مدل آیفون ۱۲ سخن به میان‌آورده‌اند برخی دیگر از تصمیم اپل برای معرفی ۴ مدل می‌گویند. ساعاتی قبل یکی از افشاگران با نام کاربری L0verodream در توییتر مدعی شد کوچکترین عضو این خانواده مدلی ۵.۴ اینچی است که عنوان آیفون ۱۲ مینی را یدک می‌کشد.
 
هرچند پنل این مدل ۰.۷ اینچ از آیفون SE 2020 بزرگتر است اما به لطف حاشیه‌های اندک ابعادی کامپکت و خوش دست خواهد داشت. این گوشی ظاهرا بر خلاف آیفون‌‌های ۱۲ پرو و ۱۲ مکس به دوربین دوگانه با ماژول‌های التراواید و واید ۱۲ مگاپیکسلی مجهز خواهد شد که هدف از آن کاهش قیمت تا حد ممکن بوده است. پیکربندی حافظه نیز شامل ۴ گیگابایت رم و حداکثر ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی خواهد بود.
 
این نخستین باری نیست که اپل از پسوند مینی برای محصولاتش استفاده می‌کند و پیش از این شاهد معرفی آیپد مینی، مک مینی و حتی آیپاد مینی هم بوده‌ایم اما اگر صحبت‌‌های این افشاگر درست از آب درآید برای اولین بار این پسوند به آیفون باز خواهد شد.
 
اپل جدای از مدل مذکور احتمالا از ۳ مدل دیگر نیز رونمایی خواهد کرد شامل ۲ مدل پرو و مدلی معمولی می‌شود. آیفون‌ ۱۲ نمایشگری ۶.۱ اینچی دارد اما آیفون ۱۲ پرو و ۱۲ پرو مکس به ترتیب ۶.۱ و ۶.۷ اینچی با نرخ رفرش ۶۰ یا ۱۲۰ هرتز و رنگ ۱۰ بیتی خواهند بود. تمام گوشی‌های سری آیفون ۱۲ از پنل OLED با ناچ کوچکتر، چیپست ۶ هسته‌ای A14 بیونیک، سازگاری با شبکه 5G و طراحی جدید مشابه آیفون ۴ با لبه های تخت بهره می‌برند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.