تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

September 22, 2020
16:31 سه شنبه، 1ام مهرماه 1399
کد خبر: 116450

اقدامات مایکروسافت برای صرفه جویی در مصرف آب

 
 
شرکت مایکروسافت در راستای مقابله با گرمایش زمین و کمک به حفظ محیط زیست اعلام کرده تا سال ۲۰۳۰ بیش از مقدار آب مصرفی را دوباره جایگزین خواهد کرد.
 
به نقل از انگجت، پیش از این مایکروسافت اعلام کرده بود که مقدار دی اکسید کربن تولیدی خود را تا سال ۲۰۳۰ به صفر می‌رساند و حالا تصریح کرده که به روش‌های مختلف مقدار آب جایگزین شونده را بیش از مقدار آب مصرفی خود خواهد کرد.
 
حذف سطوح پوشیده از آسفالت در ساختمان‌ها و مراکز و مؤسسات وابسته به مایکروسافت، کمک به احیای جنگل‌ها و مراتع در نقاط مختلف، کاهش مصرف آب برای خنک کردن پایگاه‌های داده و رایانه‌های سرور، استفاده از منابع آب تجدید پذیر مانند آب باران و آب‌های بازیافتی از جمله روش‌های مایکروسافت در این زمینه است.
 
بر اساس محاسبات مایکروسافت، استفاده از چنین روش‌هایی باعث صرفه‌جویی سالانه ۱۶ میلیون لیتری در مصرف آب توسط شرکت مایکروسافت خواهد شد. این شرکت با بازیافت آب و استفاده از آب‌های تصفیه شده به دست آمده از فاضلاب برای خنک سازی محیط‌های کاری و سرورها و پایگاه‌های داده خود نیز روند صرفه‌جویی را افزایش می‌دهد.
 
مایکروسافت همچنین از همکاری با سازمان‌های غیردولتی در جوامع و ایالت‌های مختلف آمریکا برای افزایش درک مردم در مورد ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب خبر داده است.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.