امینت

تلفن همراه

September 23, 2020
12:05 چهارشنبه، 2ام مهرماه 1399
کد خبر: 116477

هواوی از ایالات متحده خواست تا در مورد “حمله” به زنجیره تامین جهانی تجدیدنظر کند

ICTna.ir – هواوی، غول مخابراتی چینی گفته است که زنجیره تامین آن زیر بار حملات از سوی ایالات متحده قرار دارد و از واشینگتن خواست تا در محدودیت معاملات آن که موجب آسیب جهانی به زنجیره تامین شده، تجدیدنظر کند.
 
Huawei Chairman.JPG
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، بزرگترین سازنده تجهیزات ارتباطی تلفن همراه و گوشی های هوشمند در جهان، تحت فشارهای وارد شده با محدودیت های تجاری درنظر گرفته شده از سوی آمریکا به منظور مسدود کردن دسترسی به چیپست های تجاری است.
 
گئو پینگ، رئیس هواوی به خبرنگاران در شانگهای گفته است: آمریکا برای سومین بار تحریم هایش را تغییر داده است و این مساله به واقع چالش های بزرگی را برای تولیدات و عملیات اجرایی ما ایجاد کرده است.
 
واشینگتن معتقد است هواوی ابزاری برای جاسوسی چین است و از 15 سپتامیر محدودیت های تجاری جدیدی را به آن تحمیل کرده است و شرکت های آمریکایی را از تامین تجهیزات یا دریافت خدمات از آن منع کرده است. این درحالی است که هواوی بارها تهدید بودنش برای امنیت ملی این کشور را انکار کرده است.
 
گئو گفته است: اگرچه هواوی برای عملیات تجاری خود برای کسب  کارها شامل شبکه های تجاری 5G از چیپست کافی برخوردار است اما احساس می کند محدودیت های ایالات متحده روی تراشه های تلفن های هوشمند آن اثرگذار خواهد بود.
 
او افزوده است: اخیرا تامین کنندگانی همچون کوالکام برای دریافت مجوز از دولت ایالات متحده به منظور ادامه سرویس دهی به هواوی درخواست داده اند.
 
از سوی دیگر اینتل هم تقریبا مجوزهای لازم برای تامین برخی محصولات موردنیاز هواوی را دریافت کرده است درحالیکه شرکت بین المللی سازنده تجهیزات نیمه هادی چین که از ماشین های اصل آمریکایی برای تولید چیپست برای هواوی استفاده می کند هم برای دریافت مجوز افدام کرده است.
 
رئیس هواوی در حاشیه کنفرانس سالانه کانکت هواوی افزوده است: امیدواریم آمریکا در سیاست های خود تجدینظر کند و اگر دولت آمریکا اجاره دهند ما همچنان خواستار خرید محصولات موردنیاز خود از شرکت های آمریکایی هستیم.
 
هواوی گفته است که از 15 سپتامبر تولید پیشرفته ترین چیپست خود تحت عنوان Kirin را که در گوشی های بالارده آن مورد استفاده قرار می گیرد، متوقف کرده است. تحلیلگران پیش بینی کرده اند که تجهیزات موجود چیپست های Kirin طی سال آینده به اتمام برسد.
 
در این میان، واشینگتن علائمی به منظور عقب گرد مبارزه خود با هواوی را در زمانی نشان داده است که روابط بین ایلات متحده و چین در بدترین وضعیت خود طی ده های اخیر قرار دارد.
 
ایالات متحده ماه گذشته گفته بود که برنامه «شبکه پاک» خود را به منظور جلوگیری دسترسی بسیاری از اپلیکیشن ها و کمپانی های مخابراتی چینی به اطالاعات حساس شهروندان و کسب و کارهای آمریکایی توسعه خواهد داد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.