تلفن همراه

گجت

September 24, 2020
12:48 پنجشنبه، 3ام مهرماه 1399
کد خبر: 116509

برگزاری رویداد MWC 2021 به تیرماه ۱۴۰۰ موکول شد

 
ساعاتی پیش، سازمان GSMA اعلام کرد که نمایشگاه MWC ۲۰۲۱ در تاریخ ۲۸ جون ۲۰۲۱ آغازبه‌کار خواهد کرد..
 
پس از شیوع بیماری کرونا بسیاری از کسب‌وکارها با مشکل مواجه شده‌اند؛ اما بزرگ‌ترین ضربه به بازار گجت‌های هوشمند و سازندگان و سازمان‌های مرتبط با آن وارد شد. تولید بسیاری از محصولات به مشکل خورد و درنتیجه شاهد کمبود برخی از گجت‌ها مانند آیفون‌های اپل در بازار و همچنین تاخیرهای پیاپی در عرضه محصولات جدید بودیم.
 
در این بین، سازمان‌هایی مانند MWC نیز به مشکلات مختلفی دچار شدند؛ به‌نحوی‌که سران این سازمان تصمیم به لغو برگزاری رویداد MWC 2020 گرفتند. برای رویداد سال آینده میلادی نیز تصمیم گرفته شد که MWC ۲۰۲۱ در ماه مارس برگزار شود؛ اما اخباری به گوش می‌رسد که برگزاری این رویداد با تأخیر مواجه شده است.
 
مقام‌های GSMA که وظیفه برگزاری رویداد MWC را به عهده دارند، اعلام کردند که نمایشگاه بعدی در ۲۸ جون ۲۰۲۱ (۸ تیر ۱۴۰۰) برگزار می‌شود و در یک جولای ۲۰۲۱ (۱۱ تیر ۱۴۰۰) خاتمه خواهد یافت. برای توضیح اخذ چنین تصمیمی، مقام‌های GSMA گفتند که برای تضمین تأثیر هرچه کمتر بیماری کرونا مجبور به موکول کردن برگزاری رویداد به اواخر ماه جون سال آینده میلادی شده‌اند.

چنین تصمیمی منطقی به‌نظر می‌رسد؛ زیرا یکی از مهم‌ترین منابع درآمد GSMA، رویداد MWC است و هرگونه خللی در برگزاری آن می‌تواند ضربه اقتصادی سنگینی به این سازمان بزند. علاوه‌برآن، باید به نکته دیگری نیز اشاره کرد. درصورتی‌که برنامه دقیقی برای برگزاری رویداد MWC ۲۰۲۱ وجود نداشته باشد و خطر ابتلا به بیماری کرونا همچنان جان شرکت‌کنندگان را تهدید کند، امکان دارد بسیاری از شرکت‌ها از حضور در رویداد امتناع کنند.
 
بااین‌حال، مقام‌های GSMA در مورد رویداد پیش‌رو با توصیف «تجربه‌ای که نباید از دست داد» گفتند با استفاده از المان‌های واقعیت مجازی از میزان حضور مشارکت‌کنندگان کاسته می‌شود. با وجود اینکه زمان دقیق برگزاری رویداد MWC ۲۰۲۱ مشخص شده است؛ اما هنوز نمی‌دانیم که کدامیک از شرکت‌ها حضور خواهند داشت. بسیاری از شرکت‌ها مانند سونی، ال‌جی، اینتل، فیسبوک و نوکیا با شیوع بیماری کرونا از عدم حضورشان در نمایشگاه MWC 2020 خبر دادند.
 
عدم استقبال شرکت‌های مختلف نیز به لغو رویداد MWC 2020 ختم شد. طبیعتا مقام‌های GSMA به‌دنبال تکرار چنین اتفاقی نیستند و موکول‌شدن برگزاری رویداد سال آینده به انتهای ماه جون این موضوع را تأیید می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.